Hej. Någon som vet ifall Nordnet tar ut en teckningsavgift för fonden MS INVF US Growth A?
Jag får lite olika besked beroende på var jag läser och Nordnet svarar inte på frågan.
/KL
Hej. Någon som vet ifall Nordnet tar ut en teckningsavgift för fonden MS INVF US Growth A?
Jag får lite olika besked beroende på var jag läser och Nordnet svarar inte på frågan.
/KL
Nej, fonder har inga tecknings- eller inlösenavgifter. Det finns inga köp- eller säljavgifter varken hos Avanza, Nordnet eller Savr.
Ibland kan det stå i faktabladet att en fond har en teckningsavgift, men det betyder bara att det är den max-avgift som fondbolaget kan ta under vissa extrema omständigheter (till exempel när fonden har blivit för stor och man vill minska insättningar). Eftersom den avgiften inte tas i normala fall kan man helt enkelt strunta i den informationen.
I fall en fond har en teckningsavgift (köpavgift) syns det tydligt i samband med när du köper fonden.
Tack, det var det jag trodde.
Håller med. Den typen av avgift var vanligare förr, men då pratar vi 30 till 40 år bakåt i tiden.