Lyssnat och läst er podd i många år nu och jag är mycket tacksam för det “trevande” samtalen i podden. Kallar det snarare för utforskande samtal.
Er balans mellan excellvinkling och den mänskliga psykologiska upplevelsen gör enligt mig att fler vill ta del av era samtal.
Det är så lätt att tro att andra är mycket duktigare än man själv, kan mer och inte gjort missbedömningar.
Framför allt då vi lever i en högst labil samhällsutveckling är dessa “Sokratiska” samtal, dvs undersöka och låta en process skapas i samtalet enormt givande.
Tack för att ni bjuder på det! Jag tipsar alla jag känner om Rikatillsammans!
“sjukt nyfiken på Teslans kommande öde.”
Ha ha, jag med. Och ja, det är modigt och väldigt generöst att dela med så transparent.
Och det är verkligen rikedom att kunna göra. Rikedom på många vis!
Förresten - någon som tänkt på att @janbolmeson och @carolinebolmeson Tesla köp var en superbra kontraindikator på aktiekursen när de slog till i december?
Om de säljer Teslan är det kanske dax att köpa aktien?
Nä, skojar bara, skulle inte stoppa den ens i lekhinken med Elon Mr Chief Twat, Mr Ukraina-fredsplan och Mr Taiwan-del-av-Kina vid rodret…. Annat än han lämnar bolaget då
hahahaha… , jag jag ligger konstant fel i tajming inser jag.
PS. Vad ni är fina. Just nu när jag upplever mig vara i en lite tuff period så var det här jättefint att läsa. Tack @midas m.fl. Ni anar inte hur mycket det betyder.
Det är vi nog flera som anat/sett. Sköt om dig och våga tycka och uttrycka frustration också. Det ger dynamik och är en välbehövlig ventil. En investerare måste inte vara “legitimerat positiv” hela tiden.
Inte mer än andra tror jag …. bara det att vara helt transparent är direkt proportionellt mot hur mycket bus man kan utsättas för på kort sikt men omvänt proportionellt mot hur mycket skit man får på lång sikt