Tar gärna emot lite tips på kurser alt. utbildningar man kan läsa på distans. Jag är ute efter att utveckla mig själv/kunskap samt för att ha något att syssla med ibland, eventuellt ifall man skulle vilja jobba med något annat i framtiden.
Alla tips för givande utbildningar och kurser mottages! Jag har tidigare gått en tekniskt utbildning med elektronik inkulderat.
Ibland funderar jag att byta bana helt, ibland bredda på det jag har.
Ledarskap är alltid något jag tyckt om och har inom min karriär alltid setts som en bra kollega/ledare, bra på att kommunicera med människor och se till att effektivisera/förbättra kvalité i arbetet. Många + från tidigare chefer där. Något där jag kanske kan utveckla?
Jag har läst en hel del på distans, det finns många intressanta kurser på våra universitet, det är bara att gå in på antagning.se och titta. Det går att klicka för att man bara vill ha distanskurser.
Jag är tveksam till idén om att läsa just ledarskapskurser på distans. En akademisk kurs som du kan hitta på distans skulle sannolikt vara teoretisk och handla typ om olika sorters ledarskap och vad forskare kommit fram till funkat bra eller dåligt. Det är säkert intressant att läsa om men det är inget som gör dig bättre på ledarskap. Ledarskapskurser som är relevanta i den meningen är normalt i gruppformat och kostar en hel del pengar, typ som UGL. Det är normalt något du kan få betalt av arbetsgivaren, om du betraktas som ett framtidsämne.