Tips på sommarprat 2023 | Vilka tycker du har varit bra?

Jag har 8 timmar i bil i helgen så jag tänkte höra med er vilka sommarprat som du tycker har varit bra och varför. Låt oss hålla tråden ren från diskussioner om sommarpraten, det kan vi ta i egna separata trådar. Så bara kör på med dina favoriter. :slight_smile:

Mina favoriter hittills:

• Cervenka - intressant och annorlunda perspektiv, inte minst på Sverige som högskatteland

• Annie Lööf - väldigt personligt om hennes och dotterns tuffa tid på sjukhus där de var i nästan två månader. Fällde faktiskt ett par tårar (och då har jag tidigare haft svårt för henne). :heart:

Caroline gillade Jessie Sommarströms och den norska författarinnan som satt i fängelse i 30 dagar för att ha kört bil onykter.

5 gillningar

Renée Nyberg var över alla förväntningar och fantastiskt fint! PM Nilsson var också en höjdare tyckte jag. Kan rekommendera båda varmt.

+1 på Jessies! Gripande, och bra berättat.

1 gillning

Hooja var bra. Fast man måste kunna relatera till deras verklighetsmixade ironi. Eller gå på den helt och hållet. Lyssnade även på Läckberg men det enda jag tog med mig att hon har en kass självbild genom hela livet och lätt att gå upp i vikt (nu kommer väll hatet…)

1 gillning

Axel Gordh Humlesjö gav mig något! Charlotte von Essen var ganska intetsägande, allt är ju hemligt…

Ina Lundström. Absolut! Mycket humor från ett innehållsrikt liv. Och i ett tempo lika maxat som det livet :slight_smile:

4 gillningar

Livia Fränkel, Maja Nilsson Lindelöf och Annie Lööf tycker jag varit bra.

1 gillning

tilde addenbrooke som frivillig i Ukraina var riktigt bra också.

4 gillningar
1 gillning

@LenaLundin - kan du inte skriva här vilket sommar det var du rekommenderade??

2 gillningar

Här Helena är tre Sommar i P1 som jag tror berör er som älskar ord, som skriver ord som sen blir en bok.
Njut !

3 gillningar

Lise Tamm, åklagare. Superintressant!

3 gillningar

Håller med! Hon pratade i klarspråk utan massa lull lull. Kände direkt att henne skulle jag vilja ha som chef :slight_smile:

2 gillningar

Små intressant inklusive hur han slår indexfondersavkastning

1 gillning

Tycker jag var intressant speciellt kring hur många tänker fel kring miljöfrågan.

1 gillning

Lyssnat till både Lina och Vigdis än så länge, och tyckte mycket om båda två så tack @Dotter88 för tips!

2 gillningar