Tips på tjänst som kan visa mitt sparande, fonder och aktier på ett och samma ställe

Hej, när man sprider ut sitt sparande i storbanker, nischbanker, fondrobotar m.m. så upplever jag att man tappar lite helhetsgrepp över sin privatekonomi och undrar därför om det finns någon bra tjänst/app där man kan samla ihop allt så man får bättre koll, kanske typ som minpension.se fast för privatekonomin?
Har idag löst det med ett xls-dokument men upplever att det tar ganska mycket tid varje gång man ska uppdatera.

1 gillning

Har du tittat på Inveztor? Tycker det ger en väldigt bra överblick!

2 gillningar

Tack för tipset, det är väldigt nära det jag söker. Följer med spänning och ser om det dyker upp möjlighet att importera från storbank alt. att kunna skriva in sitt innehav själv.
Drömmen hade också varit om man kunde få in nischbanksparande också.

(Det är jag som gör Inveztor)

Det går redan att skriva in sina innehav manuellt, förstår att funktionen inte är helt självklar dock.

1. Lägg till en ny tom portfölj via knappen “Ny portfölj” på Översikts-sidan

2. Sök fram de värdepapper du vill lägga till via sökfältet uppe till höger.

3. Tryck sedan på knappen “Lägg till” och välj den portfölj du skapade i steg 1

När du skriver “nischbanksparande”, menar du då sparkonton med ränta? Det går också genom att söka på “SEK”, scrolla ner till valuta och välja värdepappret “SEK/SEK”. När du lägger till det så kan du skriva in vilken räntesats du har. (Inom kort kommer en funktion där du kan sätta Alias på innehav för att lättare särskilja olika sparkonton)

2 gillningar

Stålande, då visar det sig att detta är exakt vad jag söker. Extremt bra jobbat :slight_smile:

1 gillning

Briljant tjänst, verkligen!

1 gillning

När jag skapar en portfölj i Inveztor (med ctrl A och ctrl C" så blir det inte rätt. totalvärdet blir lägre ön på depån.

En del fonder finns tyvärr inte med än. Kanske kan det vara så i ditt fall att det är någon/några fonder som inte kom med när du laddade upp i inveztor?