Total avgift i SEB - billigast?

Tack så jättemycket för svar!
Hm. Ja, den siffran kan jag se, men jag kanske inte förstår den fulla innebörden då även om jag trodde att jag gjorde det (dvs att det var fondförvaltningsavgiften och inget annat).

Lite följdfrågor då:

1. Jag ställde frågan såhär till SEB (och fick ovanstående svar, se trådstart):

”Jag var nyligen i kontakt med er gällande den totala avgiften utöver förvaltningsavgiften för fonden Länsförsäkringar Global Indexnära. Jag fick då svaret att ingen avgift utöver förvaltningsavgiften på 0,2% tas ut av SEB (vilket också innebär att SEB inte tjänar några pengar på att kunderna investerar i denna fond).

Jag vill med detta meddelande dels försäkra mig om att jag förstått ovanstående korrekt. Därutöver önskar jag ställa samma fråga gällande fonden Spiltan Aktiefond Investmentbolag. Förvaltningsavgiften är 0,2 vilket också är listat som kostnaden för mig som kund. Innebär detta alltså att ingen ytterligare avgift (procentuell eller engångssumma) tillkommer om jag investerar i dessa fonder genom er?”

Om det trots allt tillkommer ytterligare kostnader, hur ska jag formulera min fråga för att få ett rakt svar om den totala kostnaden för mig som kund så att jag kan jämföra? (Var kanske misstaget att skriva ”avgift” istället för ”kostnad”?)

1. Är det då exakt samma kostnad att investera i dessa fonder i SEB som Avanza? (Har annars i podden förstått det som att Avanza och Nordnet listats som billigast i detta avseende).