Det två bästa för privat ekonomi och investeringar:
- PensionCraft
- Many Happy Returns
Ramin Nakisa är extremt kunnig på alla typer av investeringar och älskar Bonds ![]()
Det två bästa för privat ekonomi och investeringar:
Ramin Nakisa är extremt kunnig på alla typer av investeringar och älskar Bonds ![]()
Över min döda kropp - krimpodd
Politiken- SvDs politikpodd.
Krigshistoriepodden. - evig ära. Bra men mycket näsfnissande.
Militärhistoriepodden - lite mer seriös framtoning.
På minuten- underhållning.
P3 historia
P3 dokumentär.
Nackdelen med p3 poddarna är att de är lite repetetiva för det kommer en ny sammanfattning efter varje tillfälle det varit musik när de sänts i radio.
Få se här vad som syns i luren:
ekonomi:
Plånboken
Bigger Pockets Money
Rational Reminder
Mad Fientist
Ekonomiakuten
historia:
Historiepodden
Harrisons dramatiska historia
Bedrock: Earth’s Earliest History
musik:
Blå Måndag
Electronically Yours
DJ 50 Spänn
Tolkien:
Prancing Pony Podcast
Livsåskådning etc:
The Poetry of Reality
Sedan slirar jag ibland runt i P1:s poddarkiv också.
De jag lyssnar på mest:
Filosofi
Komedi
Samhälle/Omvärldsanalys
Ekonomi:
Vet du om det finns någon podd eller om denna podden pratar om såna där attacker som typ Coop eller andra kedjor råkar ut för? Skulle vara sjukt intressant att lyssna på hur ofta de faktiskt får pengar och vad händer om dom får pengarna eller om dom inte får pengarna etc?
Jag slår gärna ett slag för två poddar som inte längre görs, men som är nog så intressanta att lyssna på i efterhand ändå. Ketchupeffekten (Affärsmodellpodden) och Follow the money - En podd om politik, storfinans och börsen.
Säkerhetspodcasten tar upp de flesta incidenter och säkerhetsluckor som hittas. Det är dock inte på “populärnivå”. Annars finns Säkerhetssnack som görs av F-secures svenska kontor. Det är mer lättsmält om man inte är i branschen.
Mycket intressant, tack för tips!
Just det! Den glömde jag för att jag hade lyssnat ikapp på alla gamla avsnitt. Bra grejer!
Saknad men aldrig glömd… Kan genast höra introt och Martin Nilssons gåtfulla uppbyggnad till avsnittet.
#Bitköjn4Life
Ekots Lördagsintervju, P3 Dystopia, F1: Beyond The Grid, Testa Stör, Stiljournalen.
Så synd att de slutade med den. Skigrym!
Citat
Paul Coopers röst och tempot är perfekt på alla sätt.
Säg inte det till millenials som lyssnar på Ben Felix på dubbla hastigheten. ![]()
Tack för tipset!