Variant på gemensamhetsboende?

Drömmen vore att bygga ett litet handikappanapssat hus (har varit gipsad en gång) med privat space men också upplåta luftiga tomter till andra och hyra ut huvudbyggnad/delar av eller för den delen hyra in mig hos annan.

Skapa ett luftigt gemensamhetsboende med verkstad, studiecirklar, zumba, hobbyrum, matsal, gungor, bilpool, odling, djurdagis och gemensam måltid någon gång i veckan mm.

• Saknar dock bollplank, något tips?

Sök på ekobyar. Och kolla på forumet Alternativ.nu

1 gillning

Det finns redan nu en massa varianter av gemensamt boende i Sverige. Allt från regelrätta hippiekollektiv på landet till studentkorridorer till något kollektiv på Östermalm i Stockholm för innovativa IT-proffs eller något. Jag skulle se efter vad som finns och fråga dem som bor där. Då får du höra vad som funkar!

Många trossamfund har ju olika varianter på gemensamt boende som kanske kan vara intressanta att studera. Inte riktigt min kopp te, men om man har den läggningen. Om inte annat kan man ju alltid hämta idéer och inspiration utan att det för den skulle behöver vara något religiöst med i bilden. Eller så startar man en sekt. :grin: