Vart hittar man historisk avkastning på basportföljen

Försökt leta på shareville och söka på forumet men inte lyckats hitta något.

Kanske någon på forumet som har haft basportföljen under en längre tid på shareville och vill dela med sig?

Tack på förhand.
PS: ursäkta spammandet av forumet från min sida. Känns som mina frågor hade lämpat sig bättre på någon chatt snarare än ett forum eftersom jag inte bidrar med diskussioner.

Här har du de portföljerna som är tillgängliga på Shareville. Shareville

Tror inte 100% aktier versionen är med där, men globala barnportföljen är i alla fall ganska nära med sina 10-15% guld.

Uppskattar att du delade med dig, tack.
Hade också jättegärna velat se 100% aktier om någon sitter på någon sådan historik.

Ponera att du hittar den informationen. Hur ska den hjälpa dig med något beslut? Tillför den något värde till ett beslut? I så fall vad?

Det är en rad faktorer jag vill kolla på, bland annat vola, Sharpe, genomsnittlig avkastning osv. Det grundar sig i att jag vill försöka visualisera den ungefärliga resan jag kommer få om jag skapar en sådan portfölj.

Jag förstår varför du frågar. Man ska inte välja portfölj efter historisk avkastning. Jag vet. Men i princip alla investerare vill ändå se de parametrarna för att känna sig tryggare.

Hur lång historik behöver du för att få en för framtiden representativ visualisering om du skapar en sådan portfölj? Har ens RT existerat så länge?

Okej. Är det en falsk trygghet eller en verklig trygghet? Är de parametrarna representativa för framtiden?