10 röda dagar i rad, en ovanlighet

-0,17% och 1.5tim kvar. . udda nöje i höstregnet. skall det bli 11 i rad :slight_smile:
EDIT USA börjar upp så det finns chans att Swe hinner svänga upp

Hur stor andel har du i svenska aktier?

Nej, kanske 15% eller nått sånt , hade lite tur då jag sålde Swe när jag köpte bil för 2v sen . .och kanske säljer allt . Swe är lite “tråkigt”

I och för sig är väl tråkigt = tryggt och vice versa. Vad har du resten i? Jag har nästan bara globalt + räntor/sparkonton. Det tar ett tag innan man hittar rätt balans mellan ”fear” och ”greed” tycker jag :face_with_peeking_eye:

1 gillning

Jag synar dina tio och höjer till elva…

Girl's Poker Face with Cards

1 gillning

Jag höjer till 12!

-0,08% o 15min kvar…nagelbitare detta

Jippi…-0.01% så det räknas väl som en minusdag? . ..

2 gillningar

Baby Says YESSSSSS!!

Jag tar på mig skulden. jag jinxade genom att tänka att jag snart passerar ett nytt miljonstreck i FIRE-portföljen. :zany_face:

9 gillningar

Verkar ju tyvärr som media ser det som en 0.00% dag och att “sviten är bruten” . . . . trist då får man hitta nått annat o fundera på igen :wink:

4 gillningar

Media bör läsas med viss eller stor skepsis. I alla fall Avanza visar röda siffror för Stockholmsbörsen idag onsdag, -0,03 till - 0,01 %. Mot 1 000 000 kr motsvarar det minst 4 burkar fulöl o en chipspåse. En bister helg väntar!

4 gillningar

Hoppas fan nedgången fortsätter. Vill se rekord!!! :innocent:

1 gillning

Ja i praktiken gick det väl ner igår och ligger 0,01% ner just nu . . .så håller det är vi uppe på ett +40års rekord . .
Väldigt små nedgångar och vad jag förstår små volymer så vet inte vad alla väntar på egentligen . .
Ibland funderar jag om det räcker att vara investerad dec-feb

Jag trodde också det var någon sjuk datumgrej där 10 röda dager sammanfallit på något sätt…

2 gillningar

Trumps fel den jäveln

Ja nu går det säkert åt h-vete! :scream:

Den som hade 1 miljon i index i augusti år 2001 låg -5 000 kr realt samma tid 12 år senare år 2013… Men efter det gick det ju desto bättre igen. :partying_face: :money_mouth_face:

Investerar gör man på lång sikt. Pengar man behöver den närmaste tiden kanske man inte skall ha på börsen. My 2 cents iaf…

1 gillning

Ett problem med det är att våra liv är ganska korta. . .

1 gillning

Så är det ju, jag bara slog ett slag för min åsikt att man kanske skall fundera lite på pengar man har på börsen som man kommer att behöva inom en snar framtid. Vad man sedan tycker är en snar framtid är ju upp till var och en att fundera på. Ofta är minnet ganska kort, speciellt när det går bra men alla har ju hela tiden ett val att göra.

1 gillning

+0,4% nu. Börsrally.

Nja, nog var det åtminstone kring 100% upp under den perioden. Glöm inte utdelningar