Jag håller med. Jag tror att det handlar om balans och kontraster. Att bara äta på lyxkrog gör att man inte uppskattar det lika mycket, man anpassar sig. På samma sätt är många av de bästa upplevelserna vi har i livet när vi har haft kontraster.
Vi har en del trådar på ämnet, t.ex.
Snyggt! Vad roligt att läsa, verkligen! Har du firat och gett dig själv en klapp på axeln? ![]()
Magiskt @melwa, jag tänker ju att det där hamnar i kategorin “det här ångrar jag INTE i livet” på samma sätt som om man inte hade gjort det, så skulle man kunnat ångra sig. Inspirerade att läsa ovan och om din resa med kolonilotten.
Här är tråden för dig som är ny:
Ah, det har jag missat. Får hans nyhetsbrev, men tycker de är lite oinspirerande ibland. Har du någon länk eller något särskilt som du tänkte på?
Detta. Som jag skrev ovan till @Vesuvio så tror jag att tricket är omväxling. Caroline gjorde en rätt kul sak häromdagen. Istället för färska jordgubbar så blev det frysta jordgubbar. Vips, så var det något annat.
Exakt. Jag gillar Tony Robbins resonemang kring standarder i livet. Han definierar det som “vilken är den lägsta nivån i livet jag är villig att acceptera”. Många misstolkar det kring att man ska sänka sin nivå, men poängen är precis den som du skriver. Det handlar om att aktivt välja en standard i livet som man vill.
I vissa områden har man sedan en hög standard (för mig t.ex. med teknikprylar, mousserande vin och just nu bil) och vissa har jag ganska låg nivå (kläder, schampo, inredning).