328. Intervju med Caroline utifrån era och kliniskt livsåterblickande frågor

Åh, tack vad fint!

Det är bara hojta till så kan vi förbereda ett nytt avsnitt. Det var ju ni och @Indexqueen som gjorde detta avsnitt möjligt. :heart:

PS. Nu finns även transkriberingen av avsnittet uppe. :+1:

4 gillningar

Ett jättetrevligt avsnitt! :facepunch:

Som jag sa i Malmö, jag älskar att RikaTillsammans blir mera och mera lifestyle, inte bara investerande och andra ”tråkiga” grejer… :wink::heart:

12 gillningar

Det vore fantastiskt att få höra din historia!

7 gillningar

”Jag skulle kunna skriva mer, men istället sätter jag igång diskmaskinen”

Hög igenkänning!

Jag vet också varför jag gärna digitalhänger och/eller söker mig till nördiga och smala sammanhang för jag har också perioder när jag ”hatar” mänskligheten. :sweat_smile:

Det är nyttigt att höra andra tänka högt, inser jag. Sök vidare. Funkar det inte att bli chipshäxa så hitta nåt annat. Alldeles för få tittar inåt i vår värld idag.

10 gillningar

Hahaha… :rofl::woman_mage:

1 gillning

Roligt med en kräm som låter huden vara.
Typ som ett oklibbigt lim. Eller en smaklös chili.

4 gillningar

Jättekul att få höra mer om och med @carolinebolmeson som uppenbarligen varit väldigt produktiv när hon “lallat runt”. Kul också att höra någon med bra utbildning som vågat prova olika saker. Har du redan klart med förlag till bokutgivningen :open_book: eller blir det självutgivning (vad det nu heter när man bekostar det själv)?

Jag blir också imponerad av alla ni som trots lite hel- eller halvtaskiga familjeförhållanden som barn tänker till över vad som var fel och skapar sig ett bra vuxenliv för sig och sin familj :heartpulse:.

Jag hör också till de kraftigt närsyntas skara (-7,5 och -8,5) och jag är mer frustrerad över svårigheterna att få till bra glasögon och linser nu när “ålderssyntheten” satte in än orolig över eventuella framtida problem men det är klart att det ökar risken för andra problem när man är så närsynt.

Lycka till och som flera andra har sagt; podden hade inte varit detsamma utan Caroline som ställer de där frågorna som kastar en förklaringens ljus över ämnet.

8 gillningar

Tack för ett intressant avsnitt. Jag tycker det var alldeles för mycket reklam när jag kollade på det på Youtube dock.

Sen funderar jag på om jag och en kompis skulle ha glädje svara på alla frågorna som ni hade från Jordan Grumet. Jag försökte hitta dem på nätet men lyckades inte. Skulle en länk till dem kunna postas i tråden?

1 gillning

Kolla här:

Ok. Det ska finnas reklamfritt för dem på Patreon.

3 gillningar

Youtube premium. :+1: Nada reklam. Du kan även sluta betala för Spotify då youtube music ingår. Kollat 1500 timmar på youtube genom åren så lätt värt. :smile:

4 gillningar

Toppenfint avsnitt! Tack för det! :slight_smile:

Här kommer lite oumbedd återkoppling:

@janbolmeson - Sluta klia dig i håret och i ansiktet när kameran rullar. Gestikulera gärna med händerna men ha sedan koll på var du har dem. Sluta sitt med armarna i kors framför bröstet/magen och krummad rygg - det ser ut som du skyddar dig känslomässigt. (När Caroline sitter med armarna i kors så ser hon bara sträng ut.)

@carolinebolmeson - tänkte be dig sluta att studera dina naglar i sändning men kom på att du gör det när det är lite lagom ointressant ämne för dig så du kommer undan med det.

2 gillningar

Tusen tack :blush:

1 gillning

Så många saker jag gillade i avsnittet men de som fastnade var att du var stolt över dig själv! Fler behöver vara det, man är inte så jäkla illa som man kan tro. Vi är vår värsta fiende.
Och sen gillade jag “jag vet inte vad jag tar med mig än så länge” efter årets projekt. Att kunna landa i det och inte ha svar på allt utan bara liksom låta de komma när de kommer, det är något jag behöver bli bättre på. Låta sakerna ha sin tid liksom och jag tror deffinitivt att de livet vi lever nu blev nog de bästa möjliga utfallet. Det blev som det var tänkt :slight_smile:
Stort tack för avsnittet!

10 gillningar

Caroline kanske skulle vara intresserad av Huberman Labs videos om ögonhälsa (hon nämnde sådana besvär).

Huberman Lab är ungefär som Rikatillsammans videos, men handlar om vad vetenskapen säger om hälsa.

4 gillningar

Superbra jobbat! :clap: Trevligt avsnitt igen! Lyssnat under skön hundpromenad. Mindre igenkänning för egen del denna gång.

Väldigt kul att du var på Bogleheads konferens. Jag hade precis tänkt upplysa om senaste Bogleheads podden i relation till TIPS tråden, hade helt missat att du deltagit :nerd_face:

Hakade upp mig på en sak:
Jan: “Kollektivavtal och facket FOR THE WIN. Alltså jag börjar bli SÅ VÄNSTER…”
Svar: “Det är bra Jan”
Min hjärna: (??? … Bra ?)

Liten grej, men jag tycker det blir mer och mer vänstervridning, ibland explicit (som här), ibland mellan raderna / förhärligande av (i egen mening) dålig värdegrund eller politik. Även en rätt rejäl (upplevd) bias åt vänster i forumet, speciellt moderering. Oavsett åsikter så upplever jag mer politiskt ställningstagande istället för objektivt tänk om för och nackdelar i sak / analys. Just i det här fallet, men även i andra, känns de politiska ställningstagandena väldigt random och orelaterade till innehållet dessutom.

Men jättemysigt och trevligt avsnitt. Nära att jag stängde ner när det diskuterades häxkollo, men jag klarade mig igenom :nerd_face::nerd_face::nerd_face::muscle: Dvs jag klarar häxkollo, men inte Skatteverkets frågesport. Nånstans mellan de två går alltså en gräns. :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Hej Tjocksteffe, jag är bara tvungen att fråga: vem är du? Är du lite överviktig och heter Stefan? Och gillar du också Barney i Simpsons? Stackarn, vem minns inte avsnittet när han blev nykter och direkt blev en högpresterare. Men sen bjöd någon honom på en öl igen…

1 gillning

Åh TACK! Jag ska genast kolla på detta :slight_smile:

2 gillningar

@carolinebolmeson Vad var det för något du gick på, häxkollot? Jag tänkte att det låter som nått att ge i present till min fru som gillar tarotkort, kristaller och sådant (men dock inte läsk och chips).

4 gillningar

Eftersom jag har lite koll på kollot, så tipsar jag dig om att kolla in Wildherbarista samt whentheblackbirdsings_ för inspiration.

:broom:

4 gillningar

Tack för tipsen. Jag ska kolla lite på det :smiley:

3 gillningar