Hej Jan,
Tack för tipsen i avsnittet!
En utkomst blev att hon nu fått mer självförtroende ang. vår ekonomi och sin förståelse kring den. Jag är den som sköter all ekonomi i förhållande och hon orkar normalt ej engagera sig speciellt i de frågorna. Jag hade kryddat presentationen med flera frågor för att aktivera henne och hon lyckades förhållandevis bra i sina gissningar och insåg att hon trots det har ok koll på de stora dragen.
En annan utkomst blev att vi identifierade de områden vi vill spendera mer på.
Framför allt resor och mer tid med barnen i takt med att de börjar bli större. För att göra slag i saken har vi nu börjat planera inför en längre resa till sommaren. Men även donationer och gåvor finns förbättringsutrymme på, så för det förstnämnda har vi också nu identifierat vad vi kommer lägga mer återkommande på och hur vi ska trappa upp detta över tid.
Även om jag påpekat det flera gånger förut för henne så tror jag att polletten åtminstone delvis gick ner för frun också angående att hon inte behöver bry sig om enstaka inköp eller dylikt under ett par tusen - gör det bara om det ger energi.
Efter en titt på våra livshjul såg vi även att vi behöver avsätta mer egentid ihop. Åtminstone månadsvis så blir det framöver middag ute eller annan paraktivitet. Även relationer med vänner och familj behöver vårdas bättre.
En mental lättnad är även att saker faktiskt blir uttryckligen sagda och ej ligger och maler i bakhuvudet. Även om vi var ganska välsynkade tidigare med så är vi helt enkelt ännu lite bättre i synk nu och förstår varandra bättre. Antalet antaganden har minskat i och med att tankar verifierats/justerats efter diskussion, vilket gör att vi förhoppningsvis kan spendera energi lite mer effektivt framöver med.
Kul även att hennes intresse tändes för fler liknande tillfällen, så om sex månader kör vi igen.
Testar en ny länk, hoppas det funkar denna gång;