Hej,
Jag önskar att få lite synpunkter på detta erbjudande från min arbetsgivare.
Jag får köpa aktier i den koncern där jag är anställd. Aktierna köps till ett rabatterat pris om 25% men man förmånsbeskattas på den rabatterade delen.
20% av aktieköpet dras på lönen första månaden. Resterande 80% dras på lönen fördelat med 1/12 varje månad första till sista månaden. Aktierna får säljas tidigast efter ett år.
Det är en stort stabilt bolag som haft en fin kursutveckling under flera år.