Det har ju konstaterats att det vid kampanjer kan vara väldigt förmånligt med privatleasing, tillsammans har vi nog ganska stor chans att snubbla över kampanjer, lokala eller riks.
Varför inte tipsa varandra i en tråd dedikerad till detta!
Det har ju konstaterats att det vid kampanjer kan vara väldigt förmånligt med privatleasing, tillsammans har vi nog ganska stor chans att snubbla över kampanjer, lokala eller riks.
Varför inte tipsa varandra i en tråd dedikerad till detta!
Jag har inget tips, men en fråga om den här kampanjen. Jag har, som säkert fler här, lyssnat igenom bilpoddarna och gick in och kollade runt lite om leasing och är helt ny till ämnet. Den här kampanjen såg ju helt otrolig ut vid första anblick, men den är väl mer än dubbelt så dyr, eller har jag missuppfattat “första förhöjd hyra”? Jag betalar en “startavgift” på 18000kr + uppläggningsavgift och administrationsavgift på 500kr+ sedan är det 1495kr/mån? Alltså blir slutnotan 3000kr+/månad i 12 månader.
Tyckte bara att kampanjen såg urkorkad ut när man väl läste det finstilta, om jag har fattat rätt.
Jag tycker det ser ut som ett rätt så bra pris. Att leasa i bara 12 månader är dyrare än att göra det i 24 eller 36 (merparten av värdeminskningen sker första året).
Det är inte jättelätt att hitta leasing för under 3000 kr per månad för 36 mån, och särskilt inte på lite mer premiummärken som bmw. Så strax över 3000 för 12 mån känns ändå bra.
Men visst, det känns lite fuffens när dom skriver 1495 kr i månaden i rubriken.
https://carplus.se/bil/ford-focus-kombi-active-2021/
Denna Ford kombi fick jag tips om i detta forum. Kampanjen verkar fortsätta året ut ![]()
Håller med dig hampelusken, det var inte priset i sig som jag hakade upp mig på, bara taktiken att lägga mer än hälften av kostnaden i uppstartskostnader och ha mage att locka med det. Vi lever i ett samhälle!
MG har precis släppt priserna på uppdaterade MG ZS EV med bland annat längre räckvidd på upp till 44 mil. Privatleasing från 2495 kr/mån.