Som privatperson har jag gått ifrån Swedbank till kombinationen Avanza/Ica-banken, men ligger för närvarande kvar på Swedbank som företagare (AB). Några rekommendationer på alternativ? Jag jobbar som konsult och skickar en faktura i månaden, samt betalar ett fåtal räkningar per månad så kraven är inte höga. Kravspecen är väl egentligen enbart det, samt ett företagskort.
Varför vill du byta till varje pris när det fungerar helt OK?
Testa Länsförsäkringar i så fall. Samma upplägg på Internetbanken, så det blir enklast att byta.
Det fungerar helt okej som företagare där, men då jag som privatperson höll fast vid en storbank för länge så vill jag inte göra samma misstag som företagare om bättre alternativ finns. Därför frågan - ska kolla LF
Min upplevelse är att SEB är bäst som affärsbank på lite mer komplicerade affärer och Handelsbanken har mest autonomi på de enskilda kontoren. Håller du med @Nestor?
Har inte jobbat på någon av bankerna så jag har inga synpunkter. Jag tror att det varierar. I stad A kanske SEB är bäst och i stad B är det kanske Nordea. I den stad där jag jobbade merparten av min karriär, så hade jag inga mindervärdighetskomplex gentemot SEB och SHB I alla fall…
Kompetensen hos den enskilde tjänstemannen är oftast viktigast.
Variationerna är nog som störst bland fristående sparbanker. Där finns både vin och vatten…