Android snabbkoll av index och indikatorer?

Söker tips på nåt som i mobilen (android) ger snabb blick över ens favoritindex och indikatorer. I mitt fall t ex UNRATE, S&P 500, VIX. Najs om man kan sätta nån regel för larm, men inget måste.

Föreställer mig att en widget för hemskärmen vore idealiskt, men en hemsida kan ev funka med. Gärna gratis då jag inte vet hur länge intresset håller :rofl: (Skulle jag komma att älska den kan jag betala för att få den reklamfri.)

1 gillning

UNRATE uppdateras väl bara månadsvis och kanske inget som nödvändigtvis måste vara i mobilen tänker jag?
Aktivera notifiering så får du mail vid uppdatering.

1 gillning

Tack för tipset!

Widgeten visar dock bara varje portfölj som en rad i widgeten. Måste klicka in i widgeten för att se innehållet i en portfölj. Verkar inte gå att lägga en ticker direkt i Widget-läget?

Ska prova göra en portfölj per ticker och se hur det ser ut.

Ah, så kan man ju göra!

Pinsam fråga - hur aktiverar jag notifiering?

(När jag inte vill ha notifiering brukar jag få prompt, och nu när jag vill hittar jag inte hur - teknik och träskalle i samarbete :smiley: )

Yahoo finance har en app, den är bra tycker ja. Widget vet jag inte om det finns.

1 gillning

1.Öppna konto med Google eller annan e-postadress.
2. Tryck på “My Account” längst upp till höger.
3. Scrolla ner och tryck på “Notifications”
4. Välj och bocka i vilka prenumerationer du önskar.
I ditt fall denna:

FRED® Series UNRATE: Unemployment Rate, %, M, SA

.
Lycka till :smiley:

1 gillning

Tack, men jag hittar inte “Notifications” eller liknande. Har ett googlekonto och rotat runt där, och även googlat, men går bet. Antar att detta är på webvyn för mitt googlekonto.

Van och hyfsat avacerad datoranvändare, känner mig som en träboll nu :joy:

Jag har Aviseringar under Inställningar i min telefon, är det detta du söker? Där kan man sedan ändra för olika appar.

Okej, skrev kanske lite slarvigt.
Bry dig inte om själva googlekontot. Det är bara ett alternativ som tar dig direkt in på ditt konto med inloggning via gmail. Du kan använda annan valfri e-postadress.
Inställningarna för notifikationerna via epost finns alltså på sidan i inloggat läge och inte på ditt Googlekonto eller aviseringar på din telefon.

Om vi tar ett steg i taget:
Har du öppnat konto på sidan och loggat in?

1 gillning