Apotea noteras på Nasdaq Stockholm!

hej, vet nån om det är värt att köpa Apoteas aktier nu, minsta köp är 110 aktier / 58 SEK, tycker ni det är värt det??

2 gillningar

Nu får man göra sin egen analys, men affärsvärlden rekommenderar köp.

Jag har själv köpt på två konton, tror att värderingen är okej.

Jag är supernöjd som kund och de har alltid varit i framkant. Man ser fortfarande en del gamlingar besöka fysiska apotek så de finns mycket potentiella kunder när de blir vana att näthandla istället.

Jag siktar på att köpa mig en liten post kring 200 000, ser inte att någon aktör kommer ge sig på svenska apoteksmarknaden då det är höga inträdesbarriärer om man vill sälja receptbelagt, tror Amazon håller sig borta som jag annars ser som den enda potentiella konkurrenten.

Redcare är en större europeisk spelare. På sikt kan det nog vara en svår konkurrent om Apotea inte blir uppköpta.

Har Redcare och har tecknat mig för Apotea.

Alla fysiska apotekskedjor säljer även online, visst så är Apotea (och Apohem) snäppet bättre, framförallt med leveranstiderna, men jag tycker konkurrensen verkar hård.

Varför skulle gamlingarna som börjar näthandla gå till Apotea istället för samma apotek de redan går till?

2 gillningar

Kommer inte Läkemedelsverkets beslut att receptbelagd medicin inte ska få lämnas obevakad utanför folks dörrar att påverka utvecklingen?

Förutom att receptbelagd medicin kan vara farligt när den hamnar på avvägar så kan det bli riktigt dyrt om ens paket kommer bort. Man får nte läkemedelsförmån på den omgång medicin man får köpa igen

Jag har beställt till närmsta Instabox eller liknande när det gäller receptbelagda mediciner. Det är kanske inte något alla kan göra, men ett alternativ för många skulle jag tro.

Jag har Avanza och har tecknat där, men jag har också ett Nordnetkonto som jag önskar teckna på. Jag hittar dock ingen anmälan där?

Jag går in under Mina Sidor>Företagshändelser & IPO.
Sedan listas aktuella händelser under “Börsnoteringar (IPOs) och övriga företagshändelser”, men inte en rad om Apotea där. Någon som har Nordnet och lyckats teckna?

Du kan teckna från Avanza, SEB eller Carnegie. Nordnet är inte involverade.

1 gillning

Lite läsning om Apotea.

Creades äger både Apotea och Avanza, så om man är lite konspiratoriskt lagd skulle det kunna vara en anledning till att de inte blandar in Avanzas största konkurrent i affären.

1 gillning

När jag beställer receptbelagdmedicin för mer än 1000 kr så får det inte levereras till min hemadress, dvs då får man välja ett utlämningsställe istället.

1 gillning

Bor man i storstad kan det ju innebära att man går förbi flera apotek för att komma till utlämningsställe.

Jag tecknade 110 aktier, min sambo likaså. Säljer nog första timmen som det ser ut nu, oavsett hur det går.

1 gillning

Förutsatt att du/ni får några. Det verkar vara ett stort intresse.

Man kan ju förvisso hämta ut på valfritt apotek med eller välja ett apotek som utlämningsställe :slight_smile:

Problemet är att allting går sjukt långsamt på fysiska Apotek, finns en tråd på Flashback om fenomenet:

https://www.flashback.org/t3333658

Gissar på att alla kommer få en liten post som det brukar bli. Kanske 50 aktier? Eller har dom sagt hur dom ska fördela ut vid överteckning?

Jag kan inte svara på det då jag inte har läst detaljerna i detta fallet.

Tack för dagens underhållning!
En klassisk Flashbacktråd där det som alltid utmynnar i att problemen är orsakade av massinvandringen, MENA, kvinnor i arbetslivet eller äldre personer. Saknade dock beskyllningar mot Rotschild, Soros och globaliseringen. I bland påpekar andra fakta som visar att något inlägg är bevisligen felaktigt men det får inte personen att ändra sig.

5 gillningar