Flat capital börsnotering IPO - Investmentbolag drivet av Klarnagrundare som äger delar av: Klarna, Budbee, Truecaller

Undrar om ngn här har funderingar kring noteringen av Flat capital?

Känns ju spontant intressant med tanke på vem som står bakom företaget, att den kommer övertecknas och att det blir svårt att få tilldelning känns nästan som en självklarhet. Di har skrivit en artikel om noteringen Här. Själv fokuserar jag främst på Storskogen och Truecaller kommande vecka och ser lite hur IPO-klimatet är efter de :slight_smile:

Jag är mycket förvånad över det låga intresset här på forumet!

Är inte detta första chansen för småsparare att få en del av Klarna? Det hetaste bolaget i en av de absolut hetaste marknadssegmenten, bnpl, buy now pay later.

Kan vi inte ändra rubriken på tråden till:

Flat capital börsnotering IPO - Investmentbolag drivet av Klarnagrundare som äger delar av: Klarna, Budbee, Truecaller etc

så vi kan få in lite mer trafik i tråden, jag tror inte folk hittar hit eller förstår vad det är, med ett så konstigt valt företagsnamn.
@Magnyz @janbolmeson

1 gillning

Tror inte det går att ändra … men du kan ju lägga upp en ny tråd.

Kolla om det är en penna vid rubriken. Men den kanske inte finns för dig eller försvinner efter ett tag.

Nåväl. Jag är verkligen förvånad att det inte är mer intresse kring denna börsnotering. Kanske lika bra det, jag tror att internationella pengar kommer att gå in och köpa direkt när handeln börjar.

Jag har inte hört om det tidigare men låter självfallet intressant, något att kolla in lite mer på. Är ju först nästa vecka. Tack för tipset :slight_smile:

1 gillning

Gjorde en redigering av titeln @Magnyz då du verkade okej med det. Blev copy-paste av förslaget till @clearfm :call_me_hand:t4:

1 gillning

Kommer överboka rejält och räknar med minimal tilldelning

Ja det är vad jag trodde, tills jag såg hur stendött ämnet var här?

Jämför med nästan 400 inlägg kring Storskogen som ändå var broken IPO i några timmar innan börsgudarna bestämde att den skulle dra till +31%.

Men här räknar jag precis som med Truecaller att det internationella intresset kommer att vara stort.

Truecaller har otroligt “optionallity”-värde med sin enorma install base i Indien.

Här kommer man åt Klarna-guld - det är väl första chansen för “småsparare” och fonder som handlar noterat? Eller är jag fel ute där?

Tror du är helt rätt ute, att ta rygg på dessa vill nog väldigt många, just att kunna komma åt sånt som annars inte är möjligt för retail kunder tycker jag känns som en bra garant.

Att storskogen fått så mycke löptid är nog att många här redan var inne där,
Hade de varit inne i Flat hade Jan m.fl säkert fyllt även denna tråd :wink:

2 gillningar

Hur extra prioriterade tror ni att Nordnetkunder kommer bli i denna börsnotering? Jämfört med t.ex. Avanza?

Enligt detta verkar inte Nordnet vara prioriterade, men vem vet, om jag hade begränsningar skulle jag satsa mest på att att söka via Nordnet.

Har lite Ceckin-feeling inför den här noteringen. Ingen kommer få tilldelning och kursen kommer rusa som attan…

2 gillningar

Menar du ctek?

Jag tror ctek kursen drogs upp mycket av svenska småsparare, och eventuellt specialfonder, precis de som jag inbillar mig har dragit Garos kurs?

I detta fallet tror jag USA, där väl Klarna kommer notera sig vad det lider (tyvärr), kommer att vara det stora dragloket?

Vad tror ni?

Avanza är ju inte selling agent, så de lär väl i princip inte få någonting.

1 gillning

Så kan det kanske bli, jag lär mig fortfarande om detta, så det skall bli intressant att se.
Av Dinkelspeils uttalande ovan låter det som om man även har chans på Avanza, men vi får se.

Däremot kan man väl vara säker på att få på Avanza om börsnoteringen inte blir så populär, men det får vi hoppas inte är fallet! :slight_smile:

Denna IPO tycker jag låter intressant, är de många här som har tecknat?

2 gillningar

Ja, kolla på de olika opinionsundersökningar som finns här:
https://twitter.com/search?q="flat%20capital"&src=recent_search_click&f=live

1 gillning

Jag har redan några kronor på ett ISK i Avanza, så jag skickar iväg en ansökan, men utan några egentliga förhoppningar att få något. Det är ju ändå grattis. På Nordnet får det bli lite mer.

1 gillning