Är du regelbundet med i något lotteri, spel, skraplott eller liknande? Vad och varför?

Ja, kör lite bitcoin miners hemma i en egen solo pool

Har några terahash ändå, så har ju i runda slängar 1/600000-chans om dagen att vinna ett block :call_me_hand:

Köper veikkaus julkalender en gång om året till varje familjemedlem.
Mest för det blivit en tradition, och en julkalender vill man ju ha.
Högsta vinsten är 20 000€, så inte ens “jackpottvinst” skulle göra någon märkvärd skillnad.

1 gillning

Spelar på v75 varje vecka tillsammans med familj och släkt. Ca 200 kr per månad.

Oklart om det statistiskt är större chans att vinna på V75 än övriga spel men för oss handlar de minst lika mycket om det sociala (diskutera hästar, tränare, formkurvor, utrustning mm) än att vinna stora pengar. Lite som en hobby vi har tillsammans

Vi låter Nielsen läsa av vad vi tittar på på tv och får ett gäng triss att skrapa som tack, en annan fördel är att vi räknas som ca 10k hushåll och att våra favoritserier har större möjlighet att få fortsätta. Men går inte och aktivt köper lotter och på sistone har de mest samlats på hög i väntan på tid för långfrukost på helgerna.

Förr när vi kunde se engelsk fotboll på TV på lördagarna spelade vi på stryktipset ibland.

Förr när jag tittade på hockey oftare, oftast på plats, brukade vi spela på matchresultatet men nu när man inte kan få ett “pappersprogram” är det för krångligt för mig så nu orkar jag inte göra det längre!

Bingolotto är det absolut tråkigaste spelet. Tråkiga artister, för långt mellan bingospelen och för de flesta “vinstchanser” måste man ringa ett betalnummer fast man redan har betalat för lotten.

Vi är tre som delar på två eurojackpottrader så 17 kronor i veckan spelar jag för. Sannolikheten att vinna mycket är förstås väldigt liten men det går att vinna om man spelar.

Om man kan något om trav, eller spelar Harry Boy, så är det statistiskt enklare än Lotto och liknande spel.

Om man däremot bara kryssar i lite på måfå, så är det lättare att vinna på Lotto än V75.

Jag har en stående lottorad med joker, 22 kr per vecka för att hålla drömmen om supervinsten vid liv :moneybag:

2 gillningar