Automatisk aktiehandel

Hej.
Finns det någon app som automatiskt köper och säljer aktier åt mig utan att jag behöver göra något? Som Lysa ungefär fast med aktier?

Vad vill du uppnå?

I princip är alla aktiefonder gör det för dig, bara att fonden är den juridiska ägaren av aktierna och du äger (andel av) fonden.

1 gillning

Jag vill uppnå ungefär samma som en aktiefond fast jag vill äga aktierna själv och att portföljen skall var betydligt mer skräddarsydd för mig.
Gärna tips på någon ny ai baserad lösning

Som jag fattat det:

För automatiserad aktiehandel som svensk investerare är IG Markets med ProRealTime, MetaTrader 4, API-handel via internationella mäklare, samt olika AI- och botplattformar (TrendSpider, Tickeron och liknande) de mest tillgängliga alternativen. Avanza och Nordnet erbjuder inte denna typ av automatisering i dagsläget.

1 gillning

Skulle starkt avråda från aktiv förvaltning på det sättet. Speciellt något som någon säljer som AI baserat.

2 gillningar

Sigmastocks fungerar väl på det viset?

2 gillningar

Hos Levler kan du månadsspara i aktier (fraktionshandel):

https://levler.se/aktier/manadsspara-i-aktier/

Eftersom Sigmastocks upphör så tittar jag främst på Levler, och deras aktiepaket “The magic box”.

Är det någon som her erfarenhet av dessa aktiepaket, hur har de presterat? Hittat ingen historisk avkastning och väldigt lite erfarenheter och omdömen när jag söker.

Det där skulle jag ta som en varningssignal.

anledningen är att Aktieinvest (som tillhandahöll sparboxarna) uppslukades av Levler. Det går att hitta lite gammal info om man söker men huvudparten av länkerna för bara till Levlers hemsida:Aktieinvest - 9 viktiga saker att tänka innan du ppnar Konto

2 gillningar

Tackar för infon, jag ser det klart som ett intressant alternativ.

Kan nämna André Granströms VQM portfölj också som inspel på denna tråd. Dock får man som medlem själv stå för handel av de relevanta aktierna. Pinga honom via PM om det skulle vara intressant.
Rent spontant verkar the Magic Box vara väldigt hög risk. Kan vara bra att ha i åtanke :wink: .