Hej! Vet ni något fiffigt sätt man kan automatisera månadssparande i aktier? (Verkar inte gå på Avanza).
Om inte…
Vilken fond följer Investor närmast?
Allt gott,
E
Hej! Vet ni något fiffigt sätt man kan automatisera månadssparande i aktier? (Verkar inte gå på Avanza).
Om inte…
Vilken fond följer Investor närmast?
Allt gott,
E
Du kan köpa indexfonder automatiskt med Avanza. Good enough? Känns ju smådumt att automatiskt köpa av en enda aktie kanske?
Mja, av just denna anledningen är det kanske dumt.
Jag har också viljat ha denna funktionaliteten dock, men inte för att köpa 1 utan snarare 10-12 olika månadsvis. Det är lite konstigt att det inte finns kan jag tycka.
Men i övrigt finns det väl någon tjänst (Som jag inte vet vad den heter) där man kan äga fraktioner av aktier, denna tjänsten bör rimligtvis ha automatiskt köp av aktier också i och med att man kan köpa aktier/delar av aktier i vilket bolag som helst för vilken summa som helst, ner till 1kr oavsett om aktien kostar 1kr eller 1000kr.
Det är en del av en större strategi där en pott ska in i Investor, dock över tid för att sprida risk. Pga många flöden vill jag automatisera så många delar som möjligt.
Du kan göra det hos Aktieinvest. Jag tror att avgifterna är ganska höga men det är enkelt. Minst 100 kr/aktie.
Tackar! Ska kolla in.
tror du kan göra det på kiwitrader med? ping @David_BW - kanske genom att skapa en portfölj med fördefinierade vikter och sen bara skapa en månatlig insättning. Borde fungera smidigt. Dessutom kan du handla i aktiefraktioner på kiwi 
Hej
Det stämmer, du kan investera från 1kr/aktie, och du kan månadsspara direkt i flera aktier. Vi handlar i fraktioner så du får exakt det du önskar.
Vi har inget minimi-courtage, utan alltid 0,15%, svenska som utländska,
Avgiften för att månadsspara i 10st svenska aktier är alltså 0,15%, vilket innebär att månadsspara 100 kr blir då 15 öre i avgifter.
Månadsspara i 10st utländska aktier är detsamma, men det tillkommer en valuthanteringsavgift på 0,25% så då blir det totalt 15 öre + 25 öre = 40 öre för att månadsspara 100 kr
Detta ska jämföras med andra tjänster som har sa 10 kr i minimibelopp per utländsk aktie.
Och nej det finns inga, konto-avgifter, plattfomrs-avgifter, överförings-avgifter, kickback eller provisioner 
/ David
Det är en gammal länk innan den var öppen för alla. Testa denna så komemr du in =)
Så skumt! Kommer till samma nedstängda sida igen. Kan det ha med att jag är utomlands att göra? Ska testa med vpn sen.
Jag månadssparar i en indexfond och och säljer sedan av andelar och köper aktieposter med jämna mellanrum.
Orsaken är främst att jag vill köpa för minst 10000 kr vid varje aktieköp. Samtidigt vill jag inte ligga utanför marknaden.
Aktieköpen gör jag på halvt på känsla och mest för att jag tycker det är kul. Har merparten av sparandet i fonder men samtidigt aktier i omkring 20 bolag.
Kiwi, kan man själv sätta ihop en aktieportfölj?
Hej @Anonym - yes, jag skulle tro att det är det som skaparna har tänkt - att du smidigt kan sätta ihop en aktieportfölj av aktier (och ETF (börshandlade fonder) om man vill). Du kan ju läsa lite om det här: Få svar på alla dina frågor
Hej
Ja visst kan du det =) . blir som din egen “fond” som du sen kan månadsspara från 100 kr i.