Automatisk investering av aktieutdelning?

Finns det något system för att investera aktieutdelning automatiskt, kanske t ex genom att man sätter upp någon regel på sitt konto för att investera automatiskt i någon fond när det finns pengar på kontot, kanske genom ett månadsspar eller nåt? Jag använder Avanza nu, men skulle kunna tänka mig att byta. Poängen är alltså att kunna ha aktier som en del av det passiva sparandet utan att det ska tillföra mer jobb utöver investeringstillfället.

Hos aktieinvest kan du välja att utdelningen återinvesteras automatiskt.

Det låter iofs intressant! Men det kommer nog dröja ett tag tills jag har så många aktier att jag får utdelning som är högre än en hel utdelning. Vad händer då?

Det vet jag inte. Jag har en av deras sparboxar och där köper man genom något de kallar för andelsorder.
Jag fick utdelning från Telia och jag har bara några aktier där och den återinvesterades.
Du får kontakta dem.

Okej, tack för tipset ivf!

På Nordnet kan man sätta upp månadssparande, antingen på ett belopp i kronor eller procent-andel av saldot som finns på kontot.

Så du kun sätta att 100% av saldot ska placeras i de fonder du väljer, och kan själv sätta vilken dag i månaden det ska dras.

Är det sant? Det är ju skitbra! Tack så mycket! Nu ångrar jag att jag inte bytte till nordnet tidigare iom deras 0 courtage för svensk aktiehandel-erbjudande!

Vad menar du med hel utdelning? Menar du så att det räcker till hela aktier? Hos Aktieinvest kan utdelningen återinvesteras i samma aktie även om den inte räcker till hela aktier.

Aktieinvest är superbra för någon som vill börja investera i mindre summor i enskilda aktier. T.ex. månadsspara 500 kronor i upp till fem olika aktier.