Vad tycker ni är bästa mäklarsidan?
Jag har mest använt Avanza, men blev lite trött och började fundera nu när jag fick detta och det var 30 minuter kö till kundtjänst:

Vad tycker ni är bästa mäklarsidan?
Jag har mest använt Avanza, men blev lite trött och började fundera nu när jag fick detta och det var 30 minuter kö till kundtjänst:

Bli Platina-kund
Då prioriteras man i kön.
Nordea är en
-bank som kan dra åt
, men deras värdepappersdel har varit väldigt hjälpsamma när man kontaktat dem. Och skaffar du en KF där är du inte juridiskt kund i banken Nordea utan i Nordea liv och pension, som visserligen är ett helägt dotterbolag men med mycket vettigare medarbetare. De har dessutom 0,06% i courtage.
Det är jag redan 
Tycker nog Avanza är överlägset bäst funtkionsmässigt men kör Nordnet och Savr också. Har lite utvalda aktiva fonder på Savr (t. ex. Auag och Coeli) och känns bra att ha lite där som en form av protest och prispress mot Avanza och Nordnet.
Jag har det mesta på Nordnet pga att de har haft bäst belåning. Jag är lite osäker på om de fortfarande är bäst om man vill ligga på 125% aktier. Men kundtjänsten har varit ganska bedrövlig på både Avanza och Nordnet.
Jag har enbart positiv erfarenhet av Avanzas kundtjänst.
Någon enstaka gång har de varit lite korta i tonen; gällande att binda räntan på Bolån+. De meddelade att en blankett skulle skickas med posten och att de inte hanterade det med BankID, och sedan var samtalet över. Men jag fick den hjälp jag behövde. Och med minimal väntetid.
Har haft Avanza sen 2000. Kör även med Nordnet, Lysa, Savr. Avanza har bäst gränssnitt, men nordnet har några gratisindexfonder som lockade över mig när jag startade igen. Nordnet har en funktion som heter automatspar som plockar likviderna på kontot och köper fonder enligt en förutbestämd fördelning. Så där kan man bara dumpa in pengar och man slipper själv köpa. Ibland har man lite mer pengar kvar efter att utgifterna är betalda.
Tycker Avanza är överlägset snabbast att föra över pengar till, sen vet jag vissa grafer som Nordnet har som jag inte hittat på Avanza… Tidigare kunde man inte köpa tex WisdomTree Physical Swiss Gold eller silver på Avanza utan det va endast Nordnet som kunde handla med dom, men nu tror jag det går på Avanza också…