Avanza Utv. i år

Avanza har i sin översikt utveckling där man kan välja mellan olika alternativ. Jag har den inställd på i år för att lättare jämföra med olika index.

Jag har mitt konto och även 3 konton till men alla är separata. Så jag har jämfört lite mellan dem eftersom vi köpt på oss lite olika fonder i år och olika tidpunkter köpen gjorts.

Det lustiga är att mitt egna isk konto legat på över 11% senaste veckan.
Nu idag när jag kollade var min avlastning plötsligt 7,92%.

Väldigt märkligt hur den kan dippa så pass från tex torsdag fredag. Jag har ju kontrollerat så att nav kursens varit nära dagens datum vilket de varit. Någon enstaka som ligger någon dag efteråt tex plus fonder.

Jag har mycket indexfonder i Sverige samt global fond.

Men hur kan de visa så stort fel. Jag har inte gjort några större köp heller under slutet en förra veckan.
Kan man lita på avanza utveklingsberäkning?

1 gillning

Avanza har problem med grafer , plötsliga jack och toppar men de brukar återställas automatiskt, ibland har jag fått kontakta supporten

https://rikatillsammans.se/forum/t/avanza-depaer-trasiga-grafer/37847

Jag har märkt att sammanfattningen uppdateras långsammare än kurserna. Även om kurserna i depån är uppdaterade blir det ingen förädring i sammanfattningen förrän dagen efter.

Kanske inte svar på din fråga …

1 gillning

Hej!
Avanza kan heller inte redovisa upplupen ränta på sparkontot. Har kontaktat dem igår och problemet skulle lösas men det går ff inte att se det.