Bara jag som tycker att talmannen ser ut som en något äldre version av Jan?

Du lyssnar på RegeraTillsammans-podden som handlar om allt som är roligt med riksdagen. I den här podden får du varje vecka ta del av konkreta tips, råd, verktyg och inspiration för att få din riksdag och ditt ämbete till nästa nivå på ett enkelt sätt.

43 gillningar

Hahahaha… Tack för dagens gapskratt. :joy::rofl:

4 gillningar

Can’t unsee.

8 gillningar

:joy::+1: Minus det något up-tight klädstilen :grinning:

1 gillning

:grinning_face_with_smiling_eyes: Underbart!

1 gillning

Som politisk nörd säger jag också att nu är det omöjligt att unsee…

Hur har jag kunnat missa detta :partying_face::joy:?

1 gillning

Han ser också glad ut som han har majoriteten av sina pengar på Lysa :joy::joy::grin::hugs::tada::thinking::+1::rofl:!

2 gillningar

Haha riktigt kul! Också lite roligt att @Klartslut var tvungen att skapa en ny användare och inte vågade yppa detta med sitt ordinarie alias :slight_smile: :slight_smile:

2 gillningar

Trodde bara att det var jag som såg den likheten. Men finns ju värre personer att påminna om. Han står ju trots allt näst efter kungen :wink:

3 gillningar

”Varmt välkomna till Riksdagtillsammans och idag ska vi utse Sveriges statsminister. Magda drog sig ur i sista minut, så vi får nöja oss med Eric Strand.”

5 gillningar

Jag har inte heller vågat skriva det, jag har inte varit medlem länge nog. :rofl:

Men Norlén ser också nästan alltid glad ut och gillar att vara pedagogisk i bild. Men jag tror att @janbolmeson avbryter regeringen* mer.

(Förlåt, jag var tvungen. Det var öppet mål… :see_no_evil: )

*till protokollet vill jag ha fört att jag avskyr det uttrycket.

6 gillningar

Dock svårt att se Jan komma undan med att banka en klubba i bordet för att styra upp grejer hemma :rofl:

4 gillningar

Skulle ändå vara intressant att se minnen om @janbolmeson börjar använda klubban i podden när de pratat färdigt inom ett ämne alternativt för att få ordet.

2 gillningar

Ja, kanske ingen dum idé alls. Ibland kunde det nog behövas när ett avsnitt bär av tangentiellt off topic :joy:

Klubban kan också användas för att knacka ut bucklor efter att Teslan hyrts ut via Go More. :crazy_face:

”Idag tänkte jag att vi skulle hjälpas åt att stifta lite nya lagar. Enligt alla kända forskningsdata i proposition XYZ, som presenterades i StyraTillsammans poddavsnitt 3421, där vi fick hjälp av ungefär 500 000 medborgare i tråden ”Ny Lag för XYZ”, så har samtliga partier enats om att det enda logiska att göra är att … ”

Tänk så mycket snabbare och bättre vi hade löst de samhällsproblem vi har :slight_smile:

2 gillningar

“Välkomna till avsnitt 657 då vi går genom samma sida i den svenska lagboken… på ett enkelt och roligt sätt. Jag har några slides…” bank, bank, bank i bordet

1 gillning