En fråga till Nick:
Finns det något i boken Just. Keep. Buying. som han ändrat åsikt om och velat ändra på nu när det gått ett tag sen den kom ut och folk har granskat innehållet i detalj och haft åsikter kring?
Alternativt, vilka lärdomar har tillkommit i samband med att den boken lanserades?
Vissa småsparare i Sverige har frångått sin strategi om att investera brett och globalt senaste månaderna. Jag tror de känner att Trump för med sig för mycket kaos och osäkerheter över amerikanska aktier.
Jag som fortsätter månadsspara och har kvar mina globala indexfonder, gör jag fel?
Har 25+ års lång sparhorisont och sparar cirka 12% av min nettoinkomst, för att dryga ut en låg kommande låg pension.
Edit
Glömde ju skriva, stort grattis till Jan och gänget! Sjukt coolt att ni frågade och fick ett ja!
Fråga:
Finns det tillfällen i livet då man ska frångå sin strategi?
Till exempel om man tappar förtroendet för ett visst land (läs USA) där man kanske har en stor del av dina investeringar.
Tänker på den fasen man är i och inte den naturliga förändringen när man byter till en annan fas i livet, typ från “get rich” till “stay rich” och liknande där man byter strategi enligt plan.
Ser framför mig den dagen då Oliver glatt i hågen berättar om denna utveckling. Att Maggiulli blivit tillfrågad och tackat ja. “Vad sa du att du gjorde sa du?!”
Iaf, att köpa eller hyra bostad handlar inte bara om finansiella grejer, utan har också minst livstil-, attityd- och karriärmässiga aspekter som är ganska universella, tror jag.