Från tungt skuldsatt vid 30 till ekonomiskt fri vid 55 år | Memoar i 10 punkter (och poll)

Tycker detta förtjänar en egen tråd. :slight_smile:

Ska även erkänna att jag försökte mig på en kupp med @jfb i höstas. Bjöd hem honom med att vi skulle göra Excel, gick ner i källaen i studion, satte på kamerorna och vill spela in podd… Men likt Ferdinand ville han hellre sitta vid skärmen och leka med kalkyl… :see_no_evil_monkey:

Man är ju sjukt nyfiken på backstoryn på många av punkterna ovan. Kanske denna tråd kan locka honom. :grin: Således:

Borde @jfb vara med i ett poddavsnitt?

• Ja, 100%
  • Ja, JFB skärp dig!
  • Ja, vi i communityn förtjänar det
  • Övrigt, som också innebär att JFB är med…
0 röster
7 gillningar

@JFB är en FEGIS :joy::wink::rofl:. Skärp dig gubben. Lyssna på din kompis jacke77 :man_raising_hand::folded_hands::rofl:

2 gillningar

Jag vill inte kuppa in @JFB. Någonstans så försvinner en hel del av anonymiteten (total) om han dyker upp på ett avsnitt. Som jag förstått så har offentligheten aldrig lockat @jfb, utan det är “verka utan att synas. “Det jag vill veta är hela historien, från skuldsatt till dagens FIRE. Hans kamp för att nå dit. Alla tankar som dök upp då. Jag behöver ingen manual, utan jag vill läsa det som skönlitterärt.

8 gillningar

Nej helt fel @slipbit :joy:

Jag vill se @JFB live hos @janbolmeson :man_raising_hand::folded_hands::rofl:

1 gillning

Inga kommentarer :joy:

7 gillningar

Jag tror @janbolmeson att @JFB förväntar sig ett erbjudande i från dig Sammarbete kompis!? Du vet hur allt fungerar idag, Ge och Ta, mest Ta :man_raising_hand::rofl::joy::wink::grin:.

Man måate få valuta för pengarna :joy::rofl:

Jacke vill göra den här tråden till heta ämnen :rofl::rofl::grin:

Dricker hellre öl med de istället. =)

3 gillningar

Vad då kortaste svar på länge! Du som brukar skriva romaner här på RT :grin::rofl::joy:

2 gillningar

Jag dricker inte öl :grin::rofl:

Du får dricka vad du vill =P

Inga kommentarer :joy:

3 gillningar

Nu har jag ångrat min röst och röstar blankt eller inte alls! Hej då :joy::rofl:

Alltså, jag tycker det verkar vara en 100%-ig majoritet för deltagande. :laughing::+1:

1 gillning

Det hade varit 110% om du gillade min tidigare inlägg om sammarbete @janbolmeson :joy::joy::joy::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::grinning_face_with_smiling_eyes::hugs:

SKÄMT :+1::wink::rofl:

Kan vara ett intressant avsnitt. Men jag hade nog hellre sett att han fick frågan utan en grupptryckstråd. :see_no_evil_monkey:

5 gillningar

Han kan ju göra som Fru Efficent Badass och vara med i en podd annonymt.

5 gillningar

Alltid haft motsatt effekt på mig :sweat_smile:

7 gillningar

Nu blir du värre än mig kompis. Dinna svar är en kor mening och 4 emojis . Hoppas det håller i sig @JFB :rofl::joy::tada::wink::+1::grinning_face_with_smiling_eyes:

BS, finns ingen av oss smålänningar som tackar nej till nå’t som är gratis!! :money_mouth_face: :rofl:

2 gillningar

Det är bra att du sa det att vi är bröder från Småland. :joy::rofl::wink::+1::tada::hugs::clap:

1 gillning