Flashback ventilerar sina tankar om Rika Tillsammans

Nu blir det metafest - korka upp nå’t gott och frossa i fördomarna, så dansar vi en midsommardans i cirklar runt varandra. :joy: :partying_face: :beers:

Flashback dissikerar RT:

https://www.flashback.org/t3613613

27 gillningar

Vi är påkomna redan. ”Sekten” har skapat en tråd står det. Det finns spioner överallt :male_detective:

12 gillningar

“Men jag antar att om man är intresserad av sin ekonomi så är det inget hinder att lägga ned några minuter om dagen för att prestera skyhögt över avkastningen en indexfond ger med lägre risktagande.”

Det finns alternativ till RT iaf!

15 gillningar

Ja de har ju inte helt fel. Här är en global sekt som attackerar alla som på något sätt säger om något annat är kanske bättre eller skulle vara en del i portföljen.

Här är en sekt som felaktig anmäler meddelande. Även såna som personer försvarar sig på så att en av ledarna måste återställa det.

Här är en sekt som ofta märker meddelande med ren symbolen bara för man har en annan åsikt.

Här är en sekt låtsas experter på 4% fire som tex säger saker som

Har du buffert så är det inte 4% fire. När samma tråd länkar till

Hur mycket buffert har ni i fire.

Samma låtsas expert skrev också att det kanske är bättre och flytta från isk till vanligt fond konto under utagnings fasen.

Och min favorit
Jag som varit sjuk i 6 år med ms blir tillsagd att jag inte vet något om sjukförsäkring osv bara för att jag är sjuk och 75% sjukpensionär.

Så flashback ljuger tyvärr inte. Inte helt i alla fall

Vill tillägga att detta jag sa är dock en liten majoritet här. Moderaterna gör ett toppen jobb och överlag är forumet ett av de bättre

20 gillningar

Kul att det ändå är många som är positiva. @janbolmeson förespråkar ju det han förespråkar med tanke på att Svensson inte har nå’n koll alls. Vill sedan andra testa köjn, fastigheter, momentum etc så är det fritt fram. Men för Svensson som hellre ser på Masked singer än kollar börsen är det ju självklart vad som gäller och där verkar våra läsare från FB vara överens med oss.

5 gillningar

Vad pratar du om? Det finns väl ingen här som försöker tvinga dig att investera annorlunda än du gör. De säger däremot emot dig om du kommer med felaktiga påstående, vilken i min värld är bra, eftersom det är många nybörjare här som kanske inte vet vem de ska lyssna på.

För all del, du förespråkar rena USA fonder. Kör på, men om du säger fel saker är det bra att du blir konfronterad med det, för allas skull.

5 gillningar

Bra försök till glashuskastareldstartarpopcornfest. :wink:

2 gillningar

Du beviade precis min poäng. Du håller inte med så du sätter den där ren symbolen för att få mitt anförande att låta opålitligt. Trots att allt jag skrev har jag råkat ut för.

De borde länka ris och rostråden! :blush:

Men skriv inte i gåtor då. Jag tycker ditt inlägg har hög foliehattfaktor eller åtminstone så mycket gråzon att alla ska kunna ta åt sig utan att veta säkert.

“Oh dear” är f ö ett uttryck och inte mycket mer. Men jag tycker att du är fel ute med din kritik. Det står jag för.

mvh, ihopskriven låtsasexpert :wink:

7 gillningar

Att bli dissad på flashback är väl ändå en komplimang?

Det finns förmodligen inget forum som samlar så mycket puckon som flashback. Jag har läst tråden där men vill helst hålla mig borta därifrån eftersom jag inte vill förknippas med det om en hacker, eller ett företag, kollar min webbhistorik!

Jag blir kanske flaggad för att jag kallar dem puckon men det tar jag gärna, det visar att systemet fungerar. På flashback verkar det inte fungera då VÄLDIGT många meddelanden borde raderas/flaggas/polisanmälas.

13 gillningar

oh dear…
Nog för att det är smart att tänka på vad man klickar på, men jag rekommenderar dig att ägna ett par ögonblick åt att förstå vad https är.

2 gillningar
58 gillningar

RT? 10 tecken

7 gillningar

Du kommer inte få bli fullvärdig medlem i deras sekt[…]

Nu är jag ganska ny här. Men ni som är fullvärdiga medlemmar, vad får man för perks? Snygga kåpor med symboler på? Hemlig handskakning?

11 gillningar

Förklara gärna.

En stabil och trygg långsiktig avkastning med en global indexfond, förmodligen :wink:

8 gillningar

Största förmånen är nog att dina inlägg när som helst kan hamna i Off topic-tråden.

11 gillningar

Man får betala för patreon! :wink:

1 gillning

För det måste vi ju tacka legenden @JFB som skapade off-topic tråden :innocent:

5 gillningar