@janbolmeson har i sin bok föreslagit en modell för barnsparande som ger rättvist utfall mellan syskon. Nästa år tillkommer 300 tkr skattefritt på ISK-konton. Det förändrar förutsättningarna. Är det någon som har någon idé om hur man kan kombinera Jans modell med de nya skattereglerna?
2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Hur gör jag om skatt slopas på ISK för belopp under 300.000? | ISK-tricket med barn
Frågan har redan lyfts i https://rikatillsammans.se/forum/t/hur-gor-jag-om-skatt-slopas-pa-isk-for-belopp-under-300-000-isk-tricket-med-barn/70681?u=melwa.
Troligen bättre att fortsätta där, även om det än så länge är ett förslag som inte klubbats.
4 gillningar