Barnsparande hos Swedbank

Hej,
Mina barn har ett arv som jag behöver ha på banken och jag har valt Swedbank. Jag kör själv på fyra hinkars princip och har följt Rikatillsammans i snart 5 år. Har ni några tips på bra fonder såsom LF Global indexnära men i Swedbanks utbud? Alternativen jag gärna väljer finns inte i deras utbud. Eller är det smartare att ha barnens sparande på ex Länsförsäkringar? Bytte Bank nyligen eftersom jag köpte hus och fick oerhört bra villkor av Swedbank. Det finns ett överförvaltarspärr på barnens konto eftersom det är ett arv och därmed går det inte att flytta till avanza/nordnet.
Tack på förhand
/Eji

Kolla efter Swedbank fonder som innehåller ”access” i namnet för de är oftast de billigaste indexfonderna hos dem. Se länk nedan

Min fru har ett fondsparande på Swedbank och vi hittade bra/helt ok globala, Sverige och Asien fonder som en bas helt i linje med RT portföljerna vi har på Aza/Nordnet

Lycka till :slight_smile:

1 gillning

Håller med föregående talare, accessfonderna är bra. Spiltans fonder, tex spiltan aktiefond investmentbolag som riktar sig mot Europa går också att köpa via Swedbank. Det finns relativt många fonder att köpa via Swedbank. Sökfunktionen brukar dock automatiskt filtrera fram Swedbanks egna fonder så man behöver klicka bort Swedbank som förinställd filtrering.

2 gillningar

Jag gav ett förslag i en annan tråd som du kanske vill kika på:

Edge Em fonden går även bra att byta ut mot Access Asien.

1 gillning

Tack för tips! Ska undersöka asap

1 gillning

Lysande, Tusen tack!