Bästa boken för nybörjare

Hej

Sonen på 19år har precis fått upp intresset för att investera, han har börjat jobba och har köpt några strö-aktier, och är allmänt kunnskapstörstig.

Jag har tipsat om rika-tillsammans-forumet ,poddar, och hur jag kör med breda indexfonder men alla vill ju göra sin egen resa om vad som är bäst och roligt.

Har ni nått bra tips på böcker som inte får vara för tunga och bra för nybörjare.

“Mer pengar för pengarna” från Småspararguiden. Riktigt grym bok för att komma igång med privatekonomin. Förutom att förklara hur fonder och investeringar fungerar så går de även in på bolån, försäkringar och sånt. Varje kapitel är uppbyggt så att man kan lära sig allting från de första sidorna i kapitlet och sedan läsa resten om man är sugen på att fördjupa sig. Fördjupningarna är också bra och lärorika tycker jag.

6 gillningar

Jag gillar boken the richest man in babylon.

1 gillning

Läste den i våras. Inte mycket nytt för rika tillsammans anhängare men för nybörjare är den jättebra. :star_struck:

2 gillningar

Förutom mer pengar för pengarna så skulle jag rekommendera:

Handlar om ett annat sätt att tänka. Sedan skulle jag rekommendera att gå med i unga aktiesparare.

2 gillningar

Tack för era svar med tips :grinning:

1 gillning