Bästa fonderna och kreditkort 2023

Hejsan.
Jag funderade på om jag missat avsnitten gällande bästa fonderna och ombalansering av rika tillsammans portföljerna. Jag vet att det kanske inte har hänt så mycket utan tidigare fonder fortfarande gäller. Dock är jag ändå intresserad av de små skillnader som dykt upp. Tex att länsförsäkringar global index har gått över (ska gå) till mer hållbarhetsprofil.

Saknar även avsnitten med bästa kreditkort. Mycket intressant för dem som vill utnyttja alla fördelar bolagen försöker locka med.

Tycker att avsnitten med bästa fonder, ombalansering av portföljerna och bästa kreditkort borde vara återkommande avsnitt varje år. Man kan ju säkert slå ihop dessa ämnen om mycket är samma som året innan.

Var tycker ni andra här i forumet?

3 gillningar

Jag instämmer.skulle vara intressant att lära sig mer om hur man på bästa sätt använder exempelvis Amex för att få mycket resor som möjligt etc. Finns kanske någon i forumet som skulle kunna vara behjälplig.

Man hade ju kunnat tänka sig att man körde gemensamt avsnitt med bästa fonderna, och de bästa fondrobotarna.
Var nog ett tag sedan det kördes ett sådant avsnitt. Sen så är det ju som du säger inte så mycket nyheter, men för egen del så var det just ett sådant avsnitt som lockade mig till forumet från första början, och jag tror det skulle dra lite folk från googlingar på tex “Bästa fonder 2023”

2 gillningar

Tror du har rätt i att det skulle dra lite nytt folk. Jag själv tycker de avsnitten gav mycket och skulle gärna får uppdateringar i dessa ämnen. Sen tror jag det är viktigt att gå “back to basics” för att behålla intresset för gamla medlemmar… :wink:

1 gillning

Finns ju en del amerikaner som reser jorden runt gratis. Hade ju varit trevligt men det ligger nog mycket jobb i det. Jag själv är mer sugen på vardagliga saker som avgifter, valutaväxling och försäkringar som ingår.