Bästa fraktavtal som nystartad webshop?

Hej,
Kan ni hjälpa mig med att välja bästa och billigaste fraktavtalet som en nystartad webshop kan ta del av?
Planen är skicka produkter i små e-handelpåser till kunder i Sverige

Tack

Sannolikt är Postnord billigast.

1 gillning

Går inte svara på. Beror på storlek/vikt på det du skickar, spårbart, hämta/lämna service, hur många per vecka/dag, ev automatiska fraktsedel system osv.

Är en djungel så man får jämföra det som finns. Förr använde många “små” Schenker och Postnord. De stora hade DHL.

Idag finns ju många aktörer. Senast när jag kollade lite mer noga var Postnord billigast för mig att skicka enstaka böcker (<2kg ej spårbart) och sen var det DHL som var billigast upp till 20kg. Ibland kan också två små paket vara billigare än ett stort.

Är också olika smidigt skriva ut fraktsedlar hos olika. Så kolla hur bökigt det är också är ett tips.

Tänk även på tjockaste brev som delas ut i vanliga brevlådor. Tror det är 3cm. Är paketen tjockare måste mottagaren hämta ut det på utlämningsställe.

Tänk även på att Postnord numera ofta har varannandags utlämning. Många som beställer vill ha sina varor snabbt.

3 gillningar

Detta är korrekt. Tidigare har olika aktörer varit billigast i olika perioder. Som du nämner var PostNord billigast för små försändelser. Jag tolkade TS fråga som att det handlade om försändelser på 200-300 gram. Då kan de också ofta levereras i brevlådan.

1 gillning

Vi använder detta på vårt företag.
Funkar mycket bra.

1 gillning