Bästa kreditkortet för oförutsedda händelser?

Hej!
Nu här på forumet men lyssnat på RT i några år och har därför mitt buffertkonto på Avanza med bättre ränta än hos storbanken.

Jag har två katter och det är med andra ord inte omöjligt att jag står hos veterinären och ska lösa ut en katt för en större summa.

Idag har jag 10 000 på ett konto hos min storbank som kan föras över direkt till betalkortet. Det tänker jag räcker för tex bil, ev sjukskrivning, arbetslöshet eller liknande där jag hinner ta ut från Avanza.

Jag har därför funderat på att skaffa ett kreditkort och ha liggandes för enbart större veterinärkostnader. Jag har idag Agria som försäkringsbolag. Med Agriakortet får jag 300 kr rabatt på självrisken, men kortet kostar också 200 kr per år. 100 kr per katt för att sova gott om natten har jag inga problem med att lägga. Men jag tänker att jag kollar här först.

Har ni några bättre förslag för ett kreditkort med hög kredit (minst 60k tänker jag) och som förhoppningsvis bara behöver ligga i byrålådan?

Kreditkort via storbanken bör kunna ge en övre gräns på upp till 100k. Om du brukar handla via Klarna kan du kolla hur stort köputrymme du har och använda ett virtuellt Klarna-kort.