Tveksamt…
När det gäller kreditkort så känns det verkligen som att man tar igen på gungorna vad man förlorar på karusellerna.
Utan att ha gjort någon riktig genomlysning av utbudet i närtid skulle jag säga att det som kommer närmast dina kriterier är ICA-bankens mastercard.
Där har du har reseförsäkring och slipper uttagsavgift.
Dock kostar det mer än 200kr/år och det har valutapåslag vid köp i utlandet, även om det är lägre än många andras.
Hoppas du (eller någon annan här) hittar vad du efterfrågar, för i så fall är jag också intresserad
Ett alternativ till Collector Easyliving som nämndes av Håkan L kanske kan vara Santanders Mitt kort+, det har också uttagsavgift men inget valutapåslag utomlands, och reseförsäkring finns (kan inte bedöma om den är bra eller inte). Jag hittar inte heller något enskilt kort som har allt Isabel söker. Kan man tänka sig ett betalkort som man själv tankar med pengar så har Rocker varken valutapåslag, uttagsavgift (upp till en gräns) eller årsavgift. Det ska också finnas någon sorts reseförsäkring men jag vet inte vad den omfattar.
Det vore intressant att konkretisera vad som krävs för att en försäkring ska vara bra. Det finns säkert olika uppfattningar men jag tror spontant att det finns färre övergripande kravprofiler än det finns variationer i villkor.
en rätt bra hyrbilsförsäkring i form av självriskeliminering som dessutom är fristående från reseförsäkringen (vanligtvis är denna del ett moment i reseförsäkringen som aktiveras när resan betalas minst 75%-ish med kortet)
Däremot så är det rätt dyrt med kontantuttag då dom kostar 3% samt belastar krediten från uttagsdagen.