Bensin/kreditkort - DinX

Hej

Jag tankar 9 av 10 gånger på DinX pga geografi.
Nu är jag på jakt efter något kort som kan ge mig någon form av rabatt/bonus då DinX kort inte verkar ge några fördelar.

Någon som har något förslag?

Med vänlig hälsning,
K

Refunder är gratis första året. Det ger bonus men har relativt hög årsavgift. Kan vara värt att prova iallafall.

1 gillning

Tack, ska kolla upp det :slight_smile:

Även något annat “vanligt” kreditkort funkar ju då. Jag har komplett. Störigt att jag måste betala fakturor manuellt men annars ok. 0,5 % cashback.

Åker du tåg ibland så är SJ Prios kreditkort bra. Detsamma gäller väl liknande lösningar, förutsatt att man faktiskt använder deras tjänster ändå. Jag brukar få ihop ett gäng resor per år så n¨ågra hundra för kortet mot några tusen för resorna känns som en bra affär.

Tanka, med Volvokortet :+1:

2 gillningar

Kör också Volvos CarPay på tanka-stationerna. Tycker att appen och kundservicen är i toppklass och det finns även möjlighet till sparkonto med 2% ränta. Går även att ha två eller flera kopplade kort till samma konto.

1 gillning

Vi använder i Coop Mastercard till allt i stort sett. Mat, kläder, drivmedel, nöjen, konsumtion osv. Man får poäng på allt man handlar utanför Coop, och för köp hos Coop får man extra poäng tillbaka utöver de sedvanliga kundpoängen alla får. Det finns en poängtrappa, och ju högre man kommer upp i, desto fler poäng får man tillbaka per spenderad krona. Så ju fler saker man använder kortet till, desto snabbare ackumulerar man poäng.

Det enda VIKTIGA är att man inte maxar ut kortet hela tiden, samt att man klarar av och ser till att betala tillbaka krediten när räkningen kommer. Nitiskt!

Detta i sin tur genererar poäng, som kan omvandlas till pengacheckar i deras butiker. Nu senast handlade jag stormiddag för en bjudning för 45 kr, då jag kunde använda intjänade poäng. Poäng som då kommer från resor, drivmedel, kläder etc.

Innan hade vi medlemskort (typ OKQ8 Visa) utspritt på flera olika aktörer som i slutändan blev till ingenting då poäng, rabattcheckar etc ofta hann gå ut innan man använde dem.

Coop är den matkedja som ligger närmast till hands för oss med rimliga priser och bra utbud.

Vet inte om jag lurat mig själv, men i vårt fall blir det en win-win.

ICA har tex samma möjligheter med sina kort tror jag. Och flera därtill säkert. Poängen (no pun intended) är att samla alla sina köp på ETT kort som i sin tur ger nån form av kickback tillbaka istället för att sprida ut dem. För oss blev Coops kort ett rätt givet val då det är den butik/kedja vi besöker oftast/spenderar överlägset mest pengar hos.

dubbelpost

Vi använder Everyday ger bonus som sedan dras av mot fakturan någon gång per år.

2 gillningar

Funkar volvokortet på Din-X då? Annars är det ju tämligen värdelösa svar utifrån frågeställningen. :slight_smile:

Haha,

Har du ingen Tanka station i närheten så funkar det kortet också. Du får inte 0,1 kr rabatt per liter. Men du får bonus på alla dina köp, sen får du en check som du kan använda på en Tanka station… Fan… Nej det funkar nog inte för din situation :joy:

1 gillning

Jaha, det var bara där det skulle tankas. :slight_smile: Då finns det säkert bättre alternativ. Själv har jag kanske andra mackar närmare men brukar passera tanka till å från å passar på att fylla på då.

Har kollat o det finns faktiskt en Tanka station i närheten oxå. Får bara hitta nya rutiner så :slight_smile: Ska kolla upp kortet, tackar

3 gillningar

Får man bonus även på andra mackar än Tanka med carpay?

Ja man får bonus på alla köp inkl tankning.
Köp hos volvohandlare, tankning eller biltvätt på tanka och elbilsladdning ger dubbel bonus.

Tack. Har Preem Mastercard och där får man ingen bonus hos konkurrerande kedjor så Carpay verkar vara mer fördelaktigt.

Ja jag har haft Carpay (tidigare Volvokort) länge. Kör deras sparkonto också.
Inte bäst ränta, men bra app och smidigt att ha det mer samlat.

1 gillning

Samma här, kör Volvos CarPay och kanske inte bäst bonus/ränta men värt det tack vare en bra app och kompetent trevlig kundtjänstpersonal. Knappt nån väntetid dit heller.

Bonusen är ju ändå rätt bra med tanke på att kortet är gratis. En nackdel kan ju vara att man inte får den i pengar utan värdecheckar. Men ska bilen ändå tankas så är det ju inget problem.