Använder ni tankkort och får faktura månadsvis eller betalar ni direkt?
Tips på bra kort?
Har volvokortet idag men ingen Volvo längre så känns rätt meningslöst då jag ej servar eller reparerar där längre.
Använder ni tankkort och får faktura månadsvis eller betalar ni direkt?
Tips på bra kort?
Har volvokortet idag men ingen Volvo längre så känns rätt meningslöst då jag ej servar eller reparerar där längre.
Preem kreditkort
Betalar hela beloppet varje månad så jag slipper räntekostnad
Orka ha ett separat tankkort… kreditkort med bra bonus där jag handlar allt.
Kreditkort, samlar SJ-priopoäng med det lilla jag tankar.
Du kan ju använda bonuscheckarna till att tanka vilken bil som helst. Tanka på en tanka station bara.
Preems kreditkort som Ikano Bank ligger bakom. Ger drivmedelsrsbatt på Preem och poäng på köp. Rabatten dras på fakturan. Är även med i Porscheklubben fastän jag inte längre har någon Porsche för 50 öre rabatt per liter på Preem.
Jag tankar bara med det kortet, så får jag även bra överblick på drivmedelskostnaderna.
Har inget kreditkort eller tankkort, betala alltid med bankkort. De billigaste mackorna är nästan alltid st1, Ingo, din-X, Q-star och längre ut på landsbygden Oljeshejkerna Johnsson. Kollar ofte prisläget på bensinpriser.nu innan avfart. Det är helt normalt att priserna på dessa mackor ligger 40-80 öre/l under priserna på premiumstationerna.
Jag betalar alltid av skulden innan månadsskiftet så att den inte syns i kreditupplysningar. Det blir även en form av extra buffert, och om det skulle krisa till sig rejält kan jag ju bete mig som vanligt folk och låna gratis tills nästa månadslön.
Tips på bra kort?
Volvokortet
Jag har heller ingen Volvo längre, men använder bonusen på Volvokortet för att tvätta elbilen samt fylla på spolarvätska i densamma.
Jag har tröttnat på att spara gamla dunkar, åka till Biltema och köpa koncentrerad spolarvätska, späda ut densamma, ställa den i förrådet, släpa ut dunken till bilen, försöka hålla dunken så att jag inte spiller alltför mycket, kånka tillbaka dunken till förrådet, gå ut till bilen igen och åka iväg. I stället svänger jag in på Tanka och fyller på “gratis” spolarvätska direkt ur munstycket utan en droppe spill. Min lilla vardagslyx…
Betalar med mitt vanliga Amex SAS kort. Om 100 år kanske jag lyckats få ihop en bonusresa med hjälp av det.
Rabatterna på tankkort brukar vara så liten att det inte är värt besväret. Dessutom, nu när dieseln är 5-10 kr billigare än tidigare känns det som den är gratis.