Är en strategi i sportbetting att man använder oddsen på olika sidor för att “hedga” mot varandra? Någon som använt det på svenska bettingsidor? Tror det kallas arbitrage betting. Men tydligen tillåts det inte i andra länder.
Betfairs Spelbörs (inte oddsfliken) tillsammans med verktyget BetAngel använder jag.
Där handlar det inte om “betting” utan om trading spelare mot spelare. Alla tänkvärda sporter mm.
Utvecklaren av BetAngel har gjort och gör YT-videos en masse.
Men detta är för den tålmodige som måste hitta sin egen strategi, precis som på aktiebörsen. 
Det är en strategi, men föga förvånande uppskattas det inte av spelbolagen så risken är stor att ditt konto spärras om du håller på med det.
Det är precis vad jag också gör. 
Hej @Datasport
Tack för de spännande lästipsen. Hänger du i något forum där det förekommande givande diskussioner kring Sports Betting?
Hej @disc0
Det du sysslar med låter som “flera nivåer” över mina enkla spel på Oddset. Men jag ska i alla fall ta och hitta den där BetAngel på YT och skumma igenom det hela för att se om det fångar mitt intresse.
Efter att ha läst igenom tråden är jag väldigt förvånad hur många som tror att sportsbetting har med tur att göra. Det är likt poker ett skicklighetsspel, sen må svängningarna vara större, men vet man vad man gör är det självklart skicklighet det handlar om.
Sportsbetting handlar ju om att satsa pengar på personer / lag efter förväntningar, har man tillräckligt bra koll har man marginalerna på sin sida.
Det ni andra i tråden påpekar om att det bara är tur är ju att köpa lotter eller spela roulette. Sen att majoriteten av folk som satsar pengar på sport på detta viset inte har koll är en annan sak.
Självklart går det att tjäna pengar på sportsbetting, spana in The Gambling Cabin, de har både en hemsida och en aktiv facebook grupp!
Nä, bara några privata Telegram-grupper. Bet Angel har ett bra forum för trading, men det kanske inte är det du är ute efter, och även på det forumet är det förvånansvärt många som inte har en aning om vad de håller på med.
Tack för tipset om The Gambling Cabin @SebastianB
Och jag instämmer även om vad du skriver gällande skicklighet kontra svängningar. När jag ändå går med på att tur ingår så menar jag bara att man spelar på ett framtida resultat, precis som med aktier och att man på så sätt kan säga att sport betting precis som aktieinvesteringar är beroende till viss grad av tur.
De flesta som är inne i detta forumen har nog klart för sig vad som menas med ränta-på-ränta och alla har väl också koll på snittavkastning runt 8% årligen.
Vad jag inte visste gällande sports betting är hur lätt det är att få 8% avkastning på 1st bet. Jätteenkelt, kan gå på 4-15 minuter istället för 1 år. Det är juh det som lockar mig.
Jag tog ut 2 promille av mitt investerade sparkapital och började spela med på Oddset för blott 5 dagar.
Det tog 4 dagar sedan hade jag dubblerat pengarna.
I min fondportfölj som jag startade i december 2016 tog det runt 1 500 dagar innan den insättningen hade dubblerats i värde.
Vad jag inte visste gällande sports betting är hur lätt det är att få 8% avkastning på 1st bet
Se upp, det är också oerhört enkelt att få -100% avkastning på ett bet ![]()
Om du skulle vara duktig på betting och lyckas ofta blir du begränsad av spelbolaget och dom behandlar dig manuellt och du kanske inte får spela på vissa matcher eller får dåliga odds. Har hänt en jag känner.
Hek @Anders001
Ok, det känns juh inte som fair play men är det så så får det väl vara så. Då får man bara vara lagom bra =)
Jag ser att det finns begränsningar på hur stora summor man får satsa och även det begränsar möjligheten “att bli rik på betting”.
Jag ser spelandet som ett välkommet tillskott i min vardagsekonomi och inte som en ersättning för långsiktigt investerande på börsen.
Kompisen kunde sina engelska fotbollslag. När han bara spelade på “säkra” matcher vann han. Så länge vinsterna står kvar i bolaget är det ok. Dom vet att man kommer drabbas av speljävulen när det gått bra ett tag och börja spela dumt och förlora pengarna igen. Så kompisen avsatte en summa att spela för, tog det lugnt och spelade bara på matcher där han var rätt säker på att vinna. Sedan tog han ut vinsterna. Men det tog inte lång tid innan spelbolagets larmklocka började ringa och han blev begränsad.
Ok, lite skillnad mot Svenska Spel som gör precis tvärt emot. När det går bra under en period skickar Svenska Spel en notis i appen där de uppmanar en att ta av vinsten och föra över till bankkonto.
Om denna notis var en engångsgrej (för att jag är ny i kombination men att jag hittills inte säkrat några pengar) eller om den kommer att dyka upp regelbundet återstår att se men jag tyckte det var fint av dom att uppmana till vinstsäkring.
Jag skapade tråden för att få ta del av erfarenheter från människor som blivit rika på sports betting men medlemmarna i detta forum ville annorlunda. Till en början verkade det råda konsensus kring “det går inte” men till slut kom tråden att handla om “går det att bli rik på sports betting?” och där går åsikterna helt klart isär.
Jag kan komma med några erfarenheten såhär 6 dagar efter min speldebut. Jag är kund hos Svenska Spel och där finns kraftiga begränsningar i hur man får spela. Begränsningarna är mycket luddiga och definieras i deras villkor och spelregler. Exempel på luddig begränsning framgår av deras “Spelregler” under punkt 2 och 3 i stycket allmänt:
-
Lägsta möjliga insats är 10 SEK. Högsta tillåtna insats varierar mellan sport, liga och speltyp. Den högsta tillåtna insatsen visas i det fält där du anger insatsbeloppet för spel. Vi garanterar dock inte att spel på den högsta tillåtna insatsen, eller något annat lägre belopp, kommer godkännas.
-
Spelbolaget har rätt att neka vilken insats som helst, helt eller till viss del, av vilket skäl som helst och efter eget gottfinnande. Varje enskild instruktion om spel kan komma att granskas och alternativa odds eller insatser erbjudas efter vårt eget gottfinnande.
Källa (2023-01-17)
Under mina 6 dagar som kund har jag blivit nekad att lägga spel vid 2 tillfällen. Vid ena tillfället fick jag höra att insatsen överskred maximal insats för den valda speltypen och den andra gången läste jag inte så noga med det framgick i alla fall att jag nått maxgränsen för insats “under en sammanhängande 24-timmarsperiod” för den valda speltypen,
Så väljer man att endast vara kund hos Svenska Spel och vill man spela på det sätt jag önskar så finns det uppenbara begränsningar i möjligheten att bli rik på sports betting.
Jag ska dock vara tydlig med att av punkt 22 under Allmänt i deras Spelregler framgår att “Maximal total vinst per kalenderdag för en och samma Kund på spel hos Spelbolaget är 300.000 SEK (nedan “Maximal utbetalning per dag”).” Och 300 000 SEK per dag är mycket pengar men det framgår inte av deras Spelregler vilka av deras tjänster man ska kombinera för att komma upp i dessa vinstsummor.
Tycker det hade varit intressant att höra din strategi, men förstår att det inte är möjligt 
Gällande spelbolag så gillade jag bäst ATG, Svenska Spel och efter det Betsson. Mycket på grund av stabiliteten samt närvaron i Sverige.
Jag trodde mig också kunna få en vettig inkomst på spel, la ner enormt mycket tid på analyser, historik, statistik då siffror alltid varit min starka sida. Jag hittade flera system som historiskt varit “säkra”, men glömde bort att det var just historiska värden.
Finns dock fortfarande ett system som faktiskt har fungerat helt ok men som gav för lite pengar och för dålig risk/reward vilket gör att jag pensionerade det för länge sedan.
Vill också varna för att slentrianmässigt spela på lågoddsare, vet de som gjort den blundern. Även Barcelona på sin storhetstid förlorade/kryssade vid tillfällen när man trodde det skulle vara omöjligt och det är lätt att tro sig hitta enkla/säkra pengar för att sedan gå på en nit.
Min slutsats var att det säkraste var att spela ut bonusar, så detta sysselsatte jag mig under slutet av min studietid.
Personer i min bekantskapskrets lyckades hitta det gyllene kortet, spelbolag där de sätter spel, marknadsför dessa och får en del av spelarnas insats/kickbacks. På så sätt kan de spela i stort med rabatt. De lägger mycket tid men har gjort en hel del pengar på det.
I övrigt samma folk som spelade poker när det blev stort, de kunde såklart leva på det då. Men efterhand gick det inte längre att leva på.
Hej @FireSwede
Min strategi är enkel, mycket enkel. Förlora inte ett enda bet. Jag spelar inte för att vinna pengar. Jag spelar för att inte förlora pengar. Det komiska med min strategi är att resultatet blir det omvända, man vinner pengar.
Jag försöker hitta 1.01 - 1.06 raderna som finns i samband med slutet av matcherna när det står klart till 100% vem som kommer att vinna (handboll).
Oftast hinner spelbolaget “stänga/ta bort möjligheten att lägga bet på raden” innan jag hinner lägga min insats men jag lyckas förvånandsvärt frekvent ändå få igenom mina spel.
Vad jag letar efter är alltså en “free lunch” och det finns en mängd sådana hos Svenska Spel varje dag.
Då oddsen är låga kräver dock min strategi höga insatser och Svenska Spel tillåter som max 40 000 kronor på Oddset per dag så det är oftast det som begränsar hur mycket jag kan vinna på en dag.
Avslutningsvis, jag säger att jag letar efter “free lunches”. Och där kan man juh argumentera att även fast det går att hitta flera gånger om dagen, är den verkligen free då man måste sitta och sekundbevaka varje match mot slutet. Det kan man juh jämställa med en arbetsinsats. Så det kanske är fel av mig att kalla den för “free lunch” men min strategi ger i alla fall garanterad vinst på varje bet som går igenom.
Sedan jag började spela står nu min huvudinkomst från betting på Svenska Spel. Inkomsten min heltidsanställning är min sekundära inkomst för tillfället.
Men det har jag handbolls-VM att tacka för. När handbolls-VM är slut finns det inte lika många matcher att spela på och matcherna som faktiskt går att spela på kommer att vara seriematcher som är betydligt jämnare än matcherna under gruppspelet och mellanrundan på ett VM. Så min strategi kommer inte över tid ge en stabil och hög spelvinst, för det krävs ett VM.
Inget tips på litteratur, men jag signade upp på flertalet bettingsajter som erbjöd bonus. Ofta 100% bonus på en insatt tusenlapp och 4,5ggr omsättningskrav för att få ut pengarna.
Spelade bolagen mot varandra och hedgade så att säga matcherna. Genererade ca 20 tkr, vilket var mycket under studietiden.
Därefter har pengar tjänats på att äga betsson-aktien. Men jag förstår att du inte är ute efter denna typ av tips ![]()
Hej! Jag har hört om dessa gratis-bonusar men även hört att de kommer villkor såsom omsättningskrav + att man måste spela på matcher med odds över 1,xx och precis som du säger, den sortens spel är jag inte ute efter för jag ser att den FÖR MIG bara kan leda till ett och samma slutresultat:
Att jag förlorar alla mina pengar.
Därför håller jag mig till min strategi med garanterad vinst istället. Men stort tack för tipset.
Tycker att din text “garanterad vinst” är farlig. Skrev ovan om att betta slentrianmässigt på lågoddsare och att det inte är att rekommendera.
Däremot köper jag din teori och taktik, oerhört svårt att på dessa matcher bomma ett bet. Men jag vet att det finns en hög risk att du kommer bränna dig ordentligt. Låga odds = hög insats, vilket vid en bom ger en kraftig förlust.
Min rekommendation är att ta det lugnt och ta noga genomtänkta val. Exempelvis bara spela med vinsten, inte trycka in mer pengar om du spelar bort din vinst och så vidare.