Ska hålla mig kortfattat.
Jag är nu 24 år gammal och har ända sedan jag var cirka 16 år varit ovetande spelberoende, det började med csgo:skins som jag då nekade till var riktiga pengar, eftersom det bara var virituellt.
Stora delar av csn och de sommarjobbade pengarna gick till att vinna tillbaka eller bara ett spel till.
Jag spelade och ljög för både föräldrar och vänner när de frågade vart pengarna försvann. Lögn efter lögn så blev det jobbigare och jobbigare.
När jag sedan fyllde 18 så blev det direkt mycket värre, jag fick då tillgång till sidor såsom 365, leovegas, betsafe och alla andra onlinesidor…
Det var samma story gång på gång, börjar smått och vill senare vinna tillbaka vinsterna.
Min värsta helg var precis efter löning. Spelade på esport och förlorade spel efter spel, tog större och större risker, både med odds och summa.
Vid cirka klockan 03 så hade jag spelat bort 95% av min lön som kom dagen före, cirka 20.000kr - jag skakade i hela kroppen och det kändes som att jag skulle spy konstant. Säger till mog själv “idiot, idiot, idiot”. Ska aldrig spela igen osv…
Tiden går och jag spelar faktiskt inte på några månader då händelsen var jobbig. Och jag inte hade råd (aldrig tagit lån för att spela, tacka gudarna för detta).
Forsatte spela efter några månader och problemen fortsatte. Låste sedan mitt konto i ett år, många tusenlappar för sent dock.
Det jag vill få sagt är att jag vet folk sitter och läser detta nu som har samma problem, o och jag har en möjlig lösning som funkat för mig, fondspar på börsen!
(För tillfället pausade som ni ser på bilden pga hela bufferten gick till fondskatt från förra året)
Jag spelade för stora summor (för mig personligen) och aktier funkar inte. Jag säljer o köper courtage osv. Men fonder, jag månad och veckosparar nu som en galning istället, (se bilder), jag sätter in automatiskt och tjänar i det långa loppet pengar. Istället för oro, rädsla, och dålig sömn…
Att spela på börsen är inte alltid rätt lösning, men kittlar härligt mycket fortfarande och blir roligare vecka för vecka! Så är det någon där ute som känner igen sig, skriv gärna en kommentar eller om ni har nån annan lösning. Och låt oss en gång för alla sluta trycka undan ämnet spelberoende.
Cirka 95.000 självuteslutna i detta nu.
Detta blir mitt första inlägg, kanske blir en
uppföljare senare - allt gott // Wille