Det låter som min fondstrategi .
Hej igen @Greger
Vill återkoppla till dig som så tydligt pratat om riskelimenering och vikten av att ha marginaler om man ska hålla på med sports betting. Jag upplevde också att du uppfattat att jag bestämt mig för att prova på detta och förhöll dig till det.
Risken i matcherna nu är stor och trots att jag tittat på mycket handboll i dag (jag tycker det är kul) så har jag endast lagt 3st bet. Jag tog fram lite ny statistik för min egen del och vill dela den med dig för det visar så tydligt på vad du påpekar - “Allt detta handlar alltså om riskhantering”.
Nu till statistiken
Totalt lagd bet från min sida under handbolls-VM: 90
82 av dessa lades till ett odds < 1.37
Av ovanstående 82 bet gick alla min väg (fast jag riskeliminerade i 1 av dessa och begärda Cash Out. Men i slutändan gick alltså betet ändå in fast jag fick ingen avkastning eftersom jag köpte mig ur min position)
Av resterande 8 bet förlorade jag 2. Alltså 25% förlorade bet när oddset var eller översteg 1.37. 1/4 förlorade bet är riktigt uselt. Så min lärdom av detta blir att även i den sport jag anser mig kunna allra bäst ska jag uppenbarligen helt avstå från att lägga bet när odds är 1.37 eller högre. Och om vi tar med det där med “marginal” som du också nämnt så landar jag nog i att jag aldrig ska spela om ett bet har 1.20 eller högre i odds…
…fast vid närmre eftertanke, 1.2 i odds är jättehögt och innebär därmed en för mig väldigt hög risk. Om jag ens fortsätter med det här så borde jag sätta en gräns för vilka odds jag tillåter mig att spela på. Just här och nu när jag resonerar med mig själv känns (här dyker magkänslan upp som du varnat mig för) odds <1.13 ok.
…och detta får sammanfatta dagen och mina erfarenheter efter 12 dagar av aktiv sports betting. Har jag haft kul under resan? Ja, otroligt kul!
Tack för att du tagit dig tid och kommentera denna tråd. Det gäller alla er andra också som höjt ett varningens finger för att ni vill mig väl.
Hej igen!
Högst oklart om någon följer denna tråd men jag vill ändå ge en uppdatering nu drygt 1 vecka efter att handbolls-VM avslutats. Som jag misstänkte så är antalet spelbara matcher och speltyper betydligt lägre än under VM. Och med färre spel är det också svårare att “plocka russinen ur kakaen”, ja ibland finns det till och med inga russin i kakan alls (alltså ‘free lunches’) under en hel dag. Felprissatta odds (enligt min mening) som man fullkomlig överöstes med under handbolls-VM verkar också vara ett minne blott. Nu är matcherna betydligt rimligare prissatta av Svenska Spel och man blir positivt överraskad om man hittar ett 1,03 odds.
Med andra ord, att spela hem 1 000 - 2 500 kronor per dag är helt enkelt inte möjligt längre, inte om man letar efter “free lunches” i alla fall. Jag får numera nöja mig med vad som erbjuds och det resulterar oftast i 0 - 600 kronor i vinsthemtagning per dag. Låter inte så mycket men gör man det 365 dagar per år så blir det ändå skattefri inkomst/vinst på upp till 219 000 kronor per år.
För en vanlig knegare som mig är det ett välkommet tillskott till min vardagsekonomi.
Tjena! Härligt med positiv uppdatering.
Kör du enbart vinstspel eller också handicap och antal mål? Eller går du in i matcher live som spelas där ett lag ligger över med t.ex 2-0 på odds 1.02-1.08?
Finns ju en hel del olika sidor att spela på som erbjuder bonus som man kan nyttja i och med att man når upp till deras omsättningskrav.
Allt gott!
Hej @Dagenslardom och välkommen till forumet.
Jag kör endast 5 sorters spel på handboll. Spelen jag kör är
1X2
1X2 halvtid
FT20
FT25
FT30
Alla andra sorters spel såsom jag förstår dem innehåller alldeles stor risk för mig. Och yes, absoluta merparten av de spel jag lägger är liveodds för att få ner risken i spelen. Mitt mål är inte att vinna pengar utan att inte förlora pengar. Och för att inte förlora pengar kan man inte tillåta sig ta speciellt mycket risk.
Du borde leta en liknande strategi för fotboll istället så du kan lira året om, handboll blir så nischat
Problemet är att du aldrig omsätter bonusen med TS strategi, oftast behöver man typ över 2 i odds eller liknande för att omsätta bonus. Jag har kört så kallad matched betting tidigare och säkert spelat hem runt… 200k eller liknande, men det var innan man tog bort återkommande spelbonusar i Sverige.
Nu kan alla hämta hem typ, runt 20k eller så “riskfritt” men förut kunde man dra in 20-30k i månaden bara på att spela på alla återkommande bonusar som spelbolagen delade ut.
Tack!
Vad är FT25 et cetera?
14:e februari är det många matcher som körs; antar att du lär betta på dem live?
Är du nöjd med att just köra på handboll eller har du tänkt köra på fotboll också i framtiden som en annan användare också nämnde?
Rekommenderar du betfair eller t.ex Unibet?
Allt gott.
Jag kan för lite om fotboll och det lilla jag vet får mig att tro att fotboll är alldeles för stor risk mig.
Därutöver är väl spelbolagen mycket medvetna om att omsättning på spel på fotboll är mycket högre och därmed risken för spelbolaget. Det tror jag innebär att spelbolagen har mycket högre säkerhetsmarginaler på spelen på fotboll vilket, med min fegistaktik, omöjliggör att gå med vinst på fotboll.
Det tror jag i alla fall så fotboll håller jag mig borta ifrån.
Tjena! Just ja, precis. De där 20k kan man väl kamma hem genom att hitta t.ex två spelare med samma eller snarlika odds på två olika sidor? Så att man vinner oavsett om spelare 1 eller spelare 2 vinner; det viktiga är att se till att att just omsättningskravet går igenom?
Allt gott
Precis, bonusar är inte tillämpningsbara med min taktik, helt riktigt.
FT, förkortning för först till. Man bettar helt enkelt på vilket lag som blir första att göra 20, 25 eller 30 mål, alternativt spelar på att man tror att inget lag gör exempelvis 30 mål.
Och nej, har inga planer på att gå över till annan sport även fast jag misstänker att man kan ha rätt feg taktik och gå med vinst även i basket och eventuellt innebandy.
Jag spelar dagligen så självklart har jag koll men jag kollar enbart på matcherna som startar inom 24h.
Gällande bolag har jag enbart testat ett och det är Svenska Spel. Fungerar jättebra, är hur nöjd som helst.
Eller en rättelse. Jag spelar inte dagligen, jag letar efter spel dagligen. Hittar jag inget som jag tycker är värt att spela på så blir det ett ±0 resultat den dagen.
Okej, då förstår jag!
Till vilka odds och vilken insats brukar du köra på för att lyckas så väl som du gjort tills nu?
Tror du att du hittat hem med din strategi dvs att du kommer kunna vara lönsam lång tid framöver?
Allt gott
Måste höja en varningens finger här och komma med en uppmaning.
Uppmaningen först. Läs igenom hela denna tråd inklusive alla kommentarer, det finns många välmenande varningar där som ska tas på största allvar.
Varningen. Om du nu läst igenom alla kommentarer så har du säkert läst meddelandet som var något i stil med “ett vanligt misstag är att slentrianmässigt spela på lågoddsare”.
Jag kan inte göra mer än att instämma. Det finns 1,01 odds som jag inte skulle röra med tång. Och det finns i undantagsfall helt felprisatta spel som inte ens borde vara spelbara (pga mer eller mindre garanterade förlust för spelbolaget) till odds 1,20 där jag hade varit beredd att satsa stora summor men där Svenska Spel begränsat hur stor insats man får lägga (brukar begränsas till 3 800 - 5 000 kronor per spel).
Så det finns alltså inget bra svar att ge på din fråga gällande storlek på insats till ett visst odds. Det finns ingen “gyllene formel” som garanterar vinst. Du måste hitta spelen du tror på och du ska bara så mycket pengar som du är bekväm med att satsa.
Och ja, jag har hittat hem. Jag kommer fortsätta med min nuvarande strategi som ger mellan 0 - 600kr i vinst per dag (oftast i intervallet 250-350kr).
Den enda justering jag funderar på att göra är inte så mycket av en justering utan en uppskalning av min strategi. Svenska Spel har en begränsning på hur mycket du får spela på Oddset per dygn. Jag har slått i taket några gånger och det är så frustrerande när det händer så jag har faktiskt skapat ett konto hos ett bolag till (dock har jag inte fört över några pengar än så kontot får anses vara vilande). Men om jag gör en överföring dit så vet jag att jag kan spela mer om jag slagit i taket hos Svenska Spel. Så som sagt inte en justering utan snarare en ramp-up av befintlig strategi.
Ja, du hittar en sida typ smarkets eller betfair och spelar på två bolag samtidigt
Fotbollslag 1 mot fotbollslag 2
Odds för X är 3.0 på betsson, odds för att det INTE ska bli X går att spela på betfair till 3.0. Oavsett vem som vinner så vinner du. Målet är att förlora på spelsidan du fått en bonus på så att du kan ta ut din vinst via betfair eller smarkets. Vinner du på betsson måste du spela vidare för att omsätta bonusen ett par gånger men eftersom du alltid matchar eller hittar liknande odds så kommer du fortfarande tjäna pengar på det.
Precis. Men det kräver väl också en hel del pengar eftersom många bonusar måste omsättas 20x?
Japp, rekommenderar inte att köra detta om du inte har typ 20-30k i startkapital. Risken är att du “fastnar” på spelbolagets hemsida och inte kan omsätta pengarna om du inte har råd att boka emot dig själv på betfair/smarkets
@sazina, hur gick det sen?