Blogg/bok-tips önskas "Jag blev rik på sports betting"

Mycket bra råd från @Greger .

Det finns så mycket som talar emot att detta skulle funka i längden, så att minimera förlusterna tills du är säker är nog det smartaste du kan göra.

1 gillning

Jag tar delar väldigt gärna med mig! Att hitta likasinnade, eller i alla fall folk som finner strategin intressant, var hela min poäng med att göra min strategi publik.

Diskussionen tar jag dock gärna i ett mindre publikt forum än det här :grinning:

Jag vet inte om mitt namn syns här i forumet (eller bara mitt användarnamn sazina). Om dubvet mitt namn så är jag veterligen den enda med detta namn i Sverige och då får du gärna ta kontakt över messenger eller snigelpost. Alt. om du vill ge dina kontaktuppgifter till mig här i tråden.

Mvh
C. D.

Dagbok för jag. Men då jag bara hållit på sedan 2023-01-11 så innehåller den inga 1 000-tals rader än. Men vill du ändå titta på vad jag har än så länge så är jag in.

Ok. Om jag missade något i din logik kring förlustbet ber jag om ursäkt.

1 gillning

Inget att be om ursäkt för.

Självklart blir du inte av med hela din förmögenhet om du förlorar.
Men du blir av med din insats. En insats som tar 100 bets med vinst att ta igen.

Spel på 1.02 kräver mindre än en förlust per 50 vinster.

Risken och framförallt tiden du måste lägga ner för att vinna 50 eller 100 kr per bet hos Svenska Spel gör att JAG inte anser det är värt mödan.
Även om du skulle klara av att nå 1 förlust på 200 bets (och därmed göra en vinst på 5000kr) gör att tiden du lägger ner inte är värt det. Räkna ut hur lång tid du måste lägga för att spela 200 bets och ta fram din timpenning.

Jag föjer strategin jag nämner här men jag kan glatt erkänna att jag har min ‘lek-hink’ också där jag tillåter betydligt högre odds, tillika, högre risk. Dubbling av ursprungsinsatsen inom 3-5 dagar.

Oddsen där brukar variera mellan 1.08 - 1.22 och det högsta jag någonsin spelat på är 1.97 (men då med en liten insats, endast 250 kronor)

Så när jag ändå sitter och följer matcherna och försöker spela hem 500 - 2 000kr per dag kan jag lika gärna spela på gratisoddsen också.

1 gillning

Du hade två mål

Delmål #1 är att vinna mina 100 första bet. Och jag har som ett mål längre fram i tiden ett mål att vinna mina 1000 första bet.

Och en strategi:

Aldrig förlora ett bet. (Och spela på “säkra” bets med låga odds)

Som jag tolkar det du skrivit så har du redan misslyckats med dina mål då du har förlorat ett par bets.

Du har även gått ifrån din strategi på aldrig förlora och spela på säkra bets. Du har förlorat och satsat på nästan 2x pengarna.

Ju mer du går ifrån din strategi desto större risk att du förlorar och förlorar stort.

I läget du är nu där du missat mål och inte följt din strategi, hur utvärderar du din situation och vad har du för lärdomar?
Hur går du vidare med det du lärt dig?

2 gillningar

Jag har definitivt gått ifrån att bara spela på gratisodds. Jag har även forlorat odds. Helt korrekt.

Lärdommar, spela bara på handboll för min del.

Ytterligare en lärdom var att bara spela på gratisodds är alldeles för tråkigt för mig. Jag ör inte förvånad, jag tycker att bara indexfonder är för tråkigt också. Jag kör merparten aktier. Så mitt riskbeteende i spelbeanschen överensstämmer med mitt riskbeteende för mitt långsiktiga sparande, insats kontra belåning vid fastighetsköp osv.

Marknaden är dock bara effektiv om det finns tillräckligt många bookmakers som sätter priser på olika matcher och händelser. Bör rimligen finnas delar av sportsbettingmarknaden som är dåligt täckt av analytiker, speciellt med tanke på live-odds och alla nischade bets du kan göra.

Håller dock med att det troligtvis inte fungerar på t.ex. 1X2 på engelska ligan, den delen av marknaden är extremt välanalyserad.

1 gillning

Stor varningsflagga här!
Du har på tio dagar gått ifrån din strategi om att spela säkert för att du tycker det är tråkigt.

Mitt råd till dig är att stänga ner ALLA spelkonton du har och aldrig spela igen.
Tråkigt om vi får se dig i Lyxfällan om något år eller läsa om något tråkigare som inträffat.

5 gillningar

Tack för omtanken men jag kommer i värsta fall gå ±0.

Jag kommer bara spela med vinstpengar (jag hade kunnar vara där redan i dag efterdom jag har vunnit betydligt mer än min initiala insats men just nu använder jag både min initiala insats + vinst gör att spela hem så mycket som möjligt under handbolls-VM.

Jag tar dock och vinstsäkrar 1 000 kronor om dagen för tillfället.

Min förhoppning är att via sports betting öka mina dagliga intänkter med 500 - 2 000 kronor om dagen men som jag nämnt tidigare i tråden tror jag att det blir svårt för det finns för få handbollsmatcher att spela på. Att det går just nu är tack vare handbolls-VM

Tyvärr tror jag att @AimHigher har en poäng här. Om du ska vinna över tid krävs en systematik och ett tänk där ditt agerande styrs av en logik och ett regelverk snarare än magkänsla. Annars kommer du inte veta vad som fungerar och varför. Då lär du dig heller inget.
Magkänsla är fantastiskt i många avseenden, men just för att att hantera risk är den kass. Det är då oerhört mycket bättre att räkna kallt.

Så fort magkänslan finns med i bilden är du inte längre smart. Du är i speldjävulens klor.

1 gillning

Allt detta handlar alltså om riskhantering.

För den som är beredd att ta hög risk är det enkelt att tjäna pengar. Enkelt! Det fungerar och det går fort.
Problemet är bara att det plötsligt slutar att fungera. Vad gör man då? Tar mer risk? Lägger av?
För att vinna över tid måste man hitta en strategi där avkastningen är högre än risken. Det är lätt att mäta avkastningen, men svårare att mäta risken. För att lyckas måste 95% av ditt fokus ligga på risken. Avkastningen i varje match är ju given, den framgår ju av oddsen. Men risken? Där krävs det att tänka efter.

1 gillning

Gällande speldjävulen så har jag hört en historia (som jag utan källkritik valt att tro på till 100%)

Vi leker med två scenarion

Scenario #1
Du har just vunnit 5000 kr

Scenario #2
Du har just förlorat 5 000 kr

I vilken av ovanstående scenarion är det mest troligt att du satsar ytterligare 1 000 kr.

Jag hade trott scenario #1 men enligt videon jag lyssnade på är det tydligen scenario #2. Videon pratade även om att när man “jagar ikapp” förluster så har man tendes att ta högre risker (i form av odds) och med högre insatser.

Det var något som jag tog till mig av innan jag la mitt första bet.

1 gillning

Min strategi är fortsatt att inte förlora. Jag vill inte förlora ett enda bet.

Det har varit min taktik från början och varje förlorat bet är ett stort misslyckande för mig.

Om du fortsatt vill ha kontakt och titta på strategin får du gärna flagga. Men svårigheterna är som du säger att mäta risken.

Men här är statistiken hittills

77 bet

74 vunna

1 Cash Out. -41.79%

2 förlorade

Bra med lite siffror.!
Jag behöver inte mer för att kunna göra ett resonemang av det hela.

Om jag skarvar lite så tänker jag det som att du förlorat 2,5 av 77. Du har alltså fått in 96,75%.
Om man tänker att alla bet är lika stora och riskfyllda borde du haft 1,034 ggr pengarna på varje bet för att du ska gå ±0. Har oddsen varit högre än så så har du vunnit, annars förlorat.

Hade du vunnit ytterligare en match hade avkastningen då blivit 3,4% av det spelade beloppet (alltså inte av det totala kapitalet), alternativt hade du kunnat gå ±0 redan på 1,02.

För att ”ha råd” att förlora ytterligare en av dessa matcher hade du behövt ha 1,048 ggr pengarna i odds för att klara ±0. Ett ganska stort hopp.

Om man tänker så får man en känslighetsanalyser och en känsla för hur mycket felmarginal som behövs. I och med att man i viss mån är offer för tur/otur behövs en marginal.

1 gillning

Snyggt! Kan tillägga att de 2.5 taskiga spelen är spel som lugger LÅÅÅÅÅNGT bortom den strategi jag förordar i denna tråd så jag har verkligen mig själv att skylla för dom. Klart jag har. Vem annars skulle jag kunna skylla på :grinning:

Oj så många som tidigare har sagt detta, och snabbt går det över i “jag ska bara tjäna tillbaks det jag har förlorat” till att man har lånat en jävla massa som man också förlorat.

Du har på 10 dagar redan ändrat andra av dina regler, känns som att det bara är en tidsfråga tills den här regeln också ryker?

Hej @jonhi

Fast mitt mål är fortsatt att inte förlora ett enda bet. Och jag är mer seriös i den målsättningen nu än tidigare, efter att ha satsat fel i 2 bet av 88. Samt dragit i nödbromsen i ett bet som senare visade sig slå in men jag var inte nöjd med bettet så jag begärde Cash Out.

Vidare så slutar mellanrundan i VM i morgon och efter det tror jag att risknivån i samtliga kvarvarande matcher i detta handbolls-VM överstiger vad jag är beredd att spela på så eventuellt har jag 0-10 bet kvar i detta mästerskap. Så jag är trygg i situationen jag befinner mig i.

Vad jag gör efter handbolls-VM får jag se men jag misstänker att jag inte kommer finna spelandet speciellt kul efter VM samt att avkastningen blir allt för låg att det kommer att kännas lönt att fortsätta spela då. Vi får se.