Buggar i det mörka temat i forumet

Ahaaa. Verkar vara ett Chromebokmärke jag skapat för länge sedan och glömt. Trodde det var en app eftersom viewn som öppnas inte är Chrome :person_facepalming:

Det öppnas i Chrome utan runtkromet :slight_smile:

1 gillning

Vet att felet ligger i Android, men lite komiskt är det. Jämfört med förra (ovan) mindre. Nästa vecka en prick?

7 gillningar

Hahaha. Har ju inte en android då jag kan inte riktigt testa själv. Någon som kan hjälpa mig?

Väldigt liten skillnad i bakgrundsfärg för att urskilja lästa från olästa notiser i notislistan. Åtminstone i webläsaren på min Samsung Android med ögonskydd (blåfilter) aktiverat och låg ljusstyrka. Gör gärna skillnaden tydligare.

I tider med pandemiåterkomst, energikris och kärnvapenhot är det lite komiskt och spännande att öppna telefonen och kika på Rika Tillsammans ikonen… :joy:.

A short history of Rika Tillsammans Icon…

Screenshot_2022-09-20-19-07-56-44_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329

4 gillningar

Det blir bara mindre och mindre :joy:

2 gillningar

Aaaah…såg just att jag har ikonen kopplad till fond depån. Samma för dig? :joy:

2 gillningar

Har också Android, men får inte att ikonen minskar. Använder förvisso Edge och Microsoft Launcher

En knapp som också blir lite fel i darkmode är denna (vänstra):

Vet inte om jag har en bugg som beror på min Iphone, sidans mörka tema eller kanske webbläsaren!

Någon som kan tyda buggen via bilden nedan? (Konstiga texten.)

Har fått samma som dig Melwa, dock lika oavsett light/dark, android eller IPhone. Så det är troligen server relaterat problem.

1 gillning

Tack för besked!

Har flaggat mitt eget inlägg, kanske att någon av admins vet vad det beror på. :crossed_fingers:

1 gillning

Jag har samma fenomen.
Taggar @janbolmeson

Jag misstänker det är ett oskyldigt typo. Det saknas ett tecken helt enkelt i koden han lagt in. Det är enkelt fixat, kräver bara att man har 10 minuter vid en dator :slight_smile: .

2 gillningar

Skönt att höra att det inte var något farligt och lätt att fixa! :yum:

1 gillning

Dum fråga här: Hur ändrar man till mörkt tema? (jag är inte programmerare :wink:) letat runt i inställningarna utan att lyckas!

Inställningar – Högra rullisten – Gränssnitt – Tema

1 gillning

Tack!! 10 tecken

1 gillning

Tack för feedbacken, ska vara fixat nu. Hade otur när jag tänkte och gjorde en ändring tidigare idag.

3 gillningar

En liten fråga!

Har aldrig stött på ”inväntar godkännande” innan, är det nytt?

Eller kanske jag använde något hemskt ord? :rofl::see_no_evil: