Buggar i det mörka temat i forumet

Du har använt ett språkbruk som absolut inte är godkänt här :wink: . Det var något ord i din text som vi vill granska innan vi tillåter att det blir synligt. Fråga mig inte vilket ord, för det vet jag inte men ditt inlägg var fint och nu godkänt :slight_smile: .

3 gillningar

Misstänkte nästan att det var något sånt. Jag gissar på Herrgårdscidern! :rofl:

4 gillningar

Finns lite knappar som fortfarande är vita. :hugs:

1 gillning

Tack, kollar på det i nästa vecka. :+1:

Ska inte de vara vita? Tror blå knappar är ”viktiga knappar” och vita knappar är ”andra knappar”?

Vet inte. Tycker bara att de inte matchar så bra.

Har lagt en del tid idag på det här. Tror det mesta ska vara fixat. Återkom annars! :+1:

Det finns nu även ett supersvart tema för dig med OLED-skärm. Credd till @axr som drivit frågan i chatten. :heart:

3 gillningar

JÄV-LAR vad tillfredsställande med helsvart! :heart_eyes:

Hade ingen aning, men känslan i hjärnan är precis som när kontorets fläktbuller stänger av på kvällen – lugn, lättnad och klarhet. Pustar ut.

Tack!

3 gillningar

Svart på OLED är fint men tyvärr värdelöst på sommartid på telefonen, ser ingenting! :joy:

2 gillningar

Tack för att ni fixade de vita bubblorna i chatten som dök upp i stället för text när man blockerat en person.

Nu är bubblorna mörka/svarta! Jätteskönt! :tada:

1 gillning

Vi jobbar lite med stylingen fortfarande, osäker på vilken av ändringarna som lagade ditt :slight_smile:

2 gillningar

Är det bättre med svart på vitt än vitt på svart för det, dock? Samma kontrast fast tvärtom bara?

1 gillning

Är det möjligt att göra de olika nivåerna för användare synliga via någon meny?

Nu verkar de bara finnas listade i denna tråd!
https://rikatillsammans.se/forum/t/politik-religion-och-andra-off-topic-tradar-flyttas-till-en-kategori-endast-for-medlemmar-pa-niva-2-eller-hogre/33826

Ville inte skapa en ny tråd bara för denna fråga! :see_no_evil:

1 gillning

Guld, silver och bronsmynt vid profilnamnet hade kanske varit något? :yellow_circle::white_circle::orange_circle:

3 gillningar

Förlåt, jag var nog lite otydlig. Jag menade att det vore bra om det var synligt om hur man uppnår de olika nivåerna. Det finns en punktlista! :blush:

Edit.
Denna punktlista, men den verkar bara finnas i tråden jag länkade till ovan.

Förtroende nivå 0:

• Registrerat sig som användare

Förtroende nivå 1:

• Öppnat 5 trådar
  • Läst minst 30 inlägg
  • Lagt minst 10 minuter på att läsa

Förtroende nivå 2:

• Besökt minst 15 olika dagar
  • Gett minst 1 like
  • Fått minst 1 like
  • Svarat på 3 olika ämnen
  • Öppnat minst 20 ämnen
  • Läst minst 100 svar
  • Lagt minst 60 minuter i forumet

Förtroende nivå 3
De senaste 100 dagarna

• Besökt minst 50 % av dagarna
  • Måste ha svarat i 10 olika ämnen
  • Måste ha öppnat 25 % av de senaste 100 dagarnas trådar (max 500 st)
  • Måste ha läst minst 25 % av de senaste 100 dagarnas repliker (max 500 st)
  • Måste ha fått 20 like och gett 30 like
  • Får inte ha fått mer än 5 flaggningar
  • Får inte ha blivit tystad

Man kan dessutom förlora nivå 3 (det kan man inte de andra).

1 gillning

Jag har på senare tid märkt att jag automatiskt hamnar längst ner på sidan i en ny tråd jag inte redan har öppnat. Bifogar bild. Jag behöver alltså scrolla upp manuellt innan jag vet vad den handlar om. Hänt flera gånger under dagen. Någon annan som har upplevt samma?

Jag har inte upplevt detta (dock iPhone).

1 gillning

En liten grej, som inte har med det mörka temat att göra, men det kanske är en bugg, så pillar in det här.

Är det meningen att man ska få mailnotifikationer för gamla trådsvar?

Får ganska ofta mail att någon taggat mig eller svarat på ett inlägg jag skrivit, men långt efter det skrevs. Från ett par veckor till många. :see_no_evil:

Ibland får jag samma dag, det känns ok. Men är det tänkt att man ska få äldre notiser också? :thinking:

2 gillningar

Oj, bra fråga. Jag vet inte, tror det handlar lite om vad Discourse tror man har läst eller missat. Sedan kan man ställa in lite alternativ under sin profil.

1 gillning

Ska kika på det när jag inte har huvudvärk. :see_no_evil:

Om någon hittar var de inställningarna finns, så tipsa gärna med en “guide for slowies”.

1 gillning