Idag på FikaTillsammans hade vi ett samtal om Robert Kiyosakis bok Rich Dad, Poor Dad och vi kom då in på spelet Cashflow 101. Någon som har ett spel att sälja eller någon som vill köpa?
Jag vill gärna köpa 
Recensionerna är ganska negativa (Rank: Overall 23,085). Obs, det är förmodligen utvärderat från spelet, inte utbildningsperspektivet. Kanske leder spelet till bra samtal om finans och privatekonomi
Ja, många missuppfattar spelet. Spelar man det bara som “spel” så är det ganska dåligt. Spelar man det utifrån ett läroperspektiv, gärna med en spelledare / coach så är spelet i världsklass. Ska se om vi hade kunnat få i hop ett par spel så hade vi kunnat köra det på någon Patreon-träff.
JAAAA!
(Ameh, va f-n… trodde vi kommit förbi det där med tio tecken.
)
Dags att bli Patreon!
Jag har ett hemma, men det är på engelska. Funkar dock utmärkt att spela ändå. Jag kan låna ut det kostnadsfritt vid en Patreon-träff ![]()
Jag vill gärna köpa 
Jag är intresserad av att köpa ett på svenska!
Håller på och utreder om det finns spel till salu. 
Jag önskar också köpa spelet och helst på svenska (om någon har…)?!
Tjena gänget.
Gammal tråd men har precis läst ut cashflow boken och letar efter spelet på svenska. Är lite skeptiskt mot det jag försökte hitta när jag sökte runt. Är det någon som vet vart man kan få tag på det eller någon som säljer det?
Skriv jätte gärna så kan vi göra en deal.
Jag tror tyvärr inte det finns mer på svenska. Däremot finns det att köpa på Amazon på engelska. Jag köpte den här för ett tag sedan:
Godmorgon! När tycker ni som testat det att man kan börja med barnen?
Till er som har testat både Cashflow och spelet Finans, vilket gillar ni bäst och varför?
Jag gillar Finans och spelade det mkt som barn. Men har aldrig provat Cashflow.
Nån som vågat handla härifrån: https://cashflowsverige.nu/?
Jag har spelat med en 10-åring, men först nu vid 12 år ger det ett större värde.
Två helt olika djurp. CF101 är uttryckligen ett pedagogiskt spel (om man spelar det så) där man som förälder / coach / handledare kan ge sjukt mycket insikter till dem som spelar.
Testa ring och prata med människan.
DM:a mig sedan gärna. För några år sedan hade jag bra koll på CF-communityn i Sverige.