CHAMP-B Investment bolag

Vad tror vi om investment bolaget CHAMP-B? och har flera blivit kontaktade här?
Dom ringde för att man hade ett innehav i Storskogen och jag satt med dom i ett teams möte. Tänker att de finns ju några storskogen folk här. spontant är väll storskogens aktie ägare helt fel personer att ringa nu. Vi sitter ju och grinar och vill inte logga in i portföljen. kanske därför dom vill ta över hehe. Deras track rekord va ju fint…men någon mer som läst på nått? innan man skriver för mycket.

De har inte ringt mig (än?).

Men jag har haft lite koll på Johan och hans olika bolag.
Just CAMP-B startade han som ett onoterat investmentbolag. Kommer inte ihåg exakt vad alla gick in med, men har för mig att de har en eller ett par platser ledigt nu där det kostar 3M att köpa in sig.
Bolaget investerar enligt hans metod/filosofi CAMP-B. Skulle säga att den är lik hur Buffet investerar. Inte läst hans bok dock.

Sen driver Johan Fair Investment, där de har rådgivning och förvaltning. De tar provision enligt High watermark.

Jag har inte tre mille fritt som jag anser Johan ska investera åt mig så jag har inte bildat någon uppfattning om jag anser det är värt risken eller inte

Ja de va inga avgifter men provision på eventuell vinst. Boken skickas hem gratis och man fick även en del material att läsa igenom till möte nr 2. Får se vad man kommer fram till. Fyll gärna på om någon mer blir kontaktad och väljer att lyssna på presentationen.

Vad är det de erbjuder?
Är det investering i CAMP-B eller investering enligt CAMP-B? Inte samma sak.
Om de pratar om provision så gissar jag att de vill förvalta dina pengar och de sker inom Fair Investment