Reklam och samarbeten jag tackar nej till

Utifrån tråden “Skulle du betala för RT?” och det där med samarbeten och reklam. Här kommer en tråd så att ni får lite insyn i det som sker bakom kulisserna och vad jag tackar nej till på veckobasis. :slight_smile:

14 gillningar

Avstod idag från att göra reklam för “ett daytrading event som går runt i svenska storstäder” som är välsponsrat av andra aktörer och med bl.a. följande talare: Erik Hansen, Mikrit, Ekka, Lars Hansson, Björn Armfeldt, Leonard Zetterberg, Nanna Fick, Börsdata , ProRealAlgos, InvestTech, Socite Generale, Market Mate, Infront m.fl.

10 gillningar

Jag tycker det är bra att RT inte innehåller allt möjligt skit som reklam. Allt som marknadsförs är inte bra för småsparare.

2 gillningar

Får du mycket kryptoförslag? Typ FTX eller valpslantar? :smile:

Du skulle ta lite betalt för att nämna dom här

1 gillning

Mycket seriöst! Seriöst är bra! :grinning: Det är svårt och modigt att stå upp för sina värderingar :+1:

2 gillningar

Du anar inte… :see_no_evil: Det var så mycket att jag fick lägga om kontaktadressen så att det inte hamnar i min privata mejl. :man_facepalming:

4 gillningar

Inga förslag om choklad, champagne och glass?

Sånt som är viktigt på riktigt! :raised_hands:

Får du också erbjudanden från mystiska långivare? Jag får minst ett per vecka! :see_no_evil:

6 gillningar

Var får du såna erbjudande?

1 gillning

Facebook och sms främst.

1 gillning

Inte än. Försöker får till en champagne ”BubblaTillsammans” eller ”FiraTillsammans” men gått bet än så länge. :cry:

6 gillningar

Har du nixat ditt nr? Efter att jag gjorde det får jag inga samtal/sms från försäljare.

1 gillning

Börjar inse vilket ufo jag är när den enda jag spontant känner igen av de uppräknade celebriteterna är Börsdata. :rofl:

1 gillning

Känner inte igen någon :person_shrugging:

Sen fick jag också för något år sen höra att " det märks att du inte investerar" när jag inte kände igen något hypat bolag man tydligen skulle ha koll på.

8 gillningar

Så skönt med indexstrategi, då behöver man inte ha koll :joy: troligen har du bättre avkastning också, åtminstone på lång sikt

3 gillningar

Sen länge!

Men något företags listor har väl hackats och sålts, men de som ringer har minskat. Men har blockat och låtit bli att svara på okända nummer länge. :yum:

3 gillningar

Kom på, kanske kolla med företag som har prylar ni använder för poddens produktion? Tror det finns så kallade affiliate länkar.

Kamera
Mikrofoner
Datorer
Te
Glas
Muggar
Redigeringsprogram
Fleecetröjor
Mm!

Ett annat tips, kolla med möbelföretag om de vill använda er studio som skyltfönster! Få betalt för piffad studio! :blush::potted_plant:

7 gillningar

Vissa företag skiter i det tyvärr. Man borde aktivt behöva vara kund för att företag ska ha rätt att sms:a, ringa med erbjudanden.

2 gillningar

Var ganska säker på att jag hade mycket mer investerat än vad de hade… Men partnern har lyckats öka min sociala kompetens tillräckligt så att jag var tyst om det. :expressionless:

3 gillningar

Haha… Ja, jag har också bitit mig i läppen mer än en gång. :rofl: Roligast är nog ändå när folk typ ska berätta för mig:

“Men du kommer nog också snart släppa sargen med indexfonder och investera som vi i riktiga aktier”.

Dvs. att man får det att handla om en kompetensfråga… :see_no_evil:

Det som dock är ÄNNU roligare är att se när Caroline blir mansplainad om ekonomi av någon som inte känner henne. Hon kan ju dessutom spela med och spela lite dum då tills det slår över och hon blir arg… :rofl:

6 gillningar