Vartannat avsnitt på Patreon framgent

@janbolmeson
Innebär detta att hälften av framtida avsnitt aldrig kommer vara tillgängliga för de som inte är Patreons?

Edit: Bryt gärna ut till ny tråd ifall det är lämpligare.

5 gillningar

Ja, vi kommer att göra ett sådant experiment för att se om det uppskattas eller inte. Vi vill skapa ett mervärde för dem som faktiskt gör RT möjligt samtidigt som vi hoppas att fler kanske kan tänka sig bli Patreons.

Det andra problemet är att vi har typ färre och färre reklamavsnitt som hittills finansierat podden. Både för att vi tackar nej men även för att korridoren för vad som ger sig accepteras i communityn blivit snävare, vilket gör vissa partners mer skeptiska.

16 gillningar

Har du hunnit klura på att skaffa en ”Buy me a coffee/sladd/sushi” sida? :blush:

2 gillningar

Ja, har haft det igång men det har typ inte gett något. Därav att vi nu tänker lägga fokus på ett ställe och det får vara Pateon. :heart:

3 gillningar

Har du nämnt den i bloggen eller delat länken till den öppet?

Jag har ju en ”hemlig” länk, som folk hittat till. Så det förvånar mig lite.

Men hoppas Patreon-ändringen faller väl ut. :blush:

1 gillning

1247652

4 gillningar

Spoiler: det här är internet, inget uppskattas. :wink:

31 gillningar

Ja, du kommer säkert få massa missnöjda snålisar som följd.

Det här är ett jättevanligt upplägg bland poddar, det är bara att hosta upp om man vill lyssna på allt (utan reklam dessutom!)

Önskar dig lycka till @janbolmeson , hoppas du får fler patreons som följd.

En vis man sa en gång, jag parafraserar, “om ingen väljer bort dig för att du är för dyr, så är du för billig” :wink:

13 gillningar

Kan man få in avsnitten som kommer på patreon i sin vanliga podd-app på telefonen?
Annars är det helt värdelöst och jag säger upp mitt patreon och lyssnar bara på de fria avsnitten.

3 gillningar

Det är inte bara vanligt, det så här man skall göra numera. Det är så det funkar. Det är ett bra system, för ingen rimlig människa blir arg av det.

3 gillningar

Jag tillhör snålisarna :wink: jag ska inte säga att jag är fullärd, men grunden är satt och jag är numera skuldfri. Globala indexfonder och kontinuitet. Det är allt du behöver.

3 gillningar

Det om man anses snål eller inte är så olika. På det här forumet känner jag mig ibland som en snålis. Bland mina nära kompisar, av vilka de flesta är höginkomsttagare, uppfattas jag som den största spenderaren. Vi är den enda familjen i bekantskapskretsen med två bilar och jag har fler strömningsabonnemang än någon annan. När jag under en kort period hade utgifter på 30k / månad (då räknar jag in räntebetalning och amortering av lån samt större reparation av bil) så häpnade alla jag kände över hur slösaktig jag var.

5 gillningar

Bor du i innersta Småland? :thinking::see_no_evil:

5 gillningar

Alltså, inte nu. Men jag stammar därifrån och så även hälften av mina kompisar. Den största delen av min förmögenhet består av skog i det kristnaste och snålaste av Småland. Det är en grej.

6 gillningar

Gratis: Rika Tillsammans
Patreon: Rikare Tillsammans…?
Platinum member: RIKAST “tillsammans”!! (vart är alla?)

16 gillningar

Jag gillar själva grejen att saker finns tillgängliga även för socialbidragstagare, hemlösa, fattiga ungdomar etc (särskilt om det är någon slags folkbildning), så går det att lösa finansieringen så det fungerar är det att föredra. Lite som allemansrätten, alla kan sitta vid en brasa vid en vacker sjö och njuta av naturen oavsett ekonomi.

Men om det inte går ihop sig annars så är det vad det är.

6 gillningar

Finns olika nivåer på Patreon, så även vi fattiglappar har råd att vara med. (Har varit Patreon länge nu i och för sig.)

Gissar också att de flesta får ut mer av RT-Patreon än vad de annars betalar 12.50kr i veckan för. Om man väljer den billigaste.

Ungefär lika mycket som en prisvärd Ginger Beer i veckan, eller ungefär som en lyxig i veckan, om man väljer lyxigare nivån. Känns helt klart som en rimlig prislapp. :blush:

Mvh
Från en som har lägre inkomst än 96% av andra på forumet. :wink:

6 gillningar

Äh kom igen! Här försöker man vara lite seriös och så kan du inte ens slänga in en liten alternativkostnadsanalys i ditt svar…förväntade mig mer från dig faktiskt.

6 gillningar

Svar Ja.
Finns instruktioner hur du kommer åt det.
Annars hade det ju inte funkat för en enda pod-patreon-skapare.

3 gillningar

Jag försökte också, och det flyger helt förbi dig! Vi är inte på samma våglängd längre. Jag tror inte det kommer funka…

5 gillningar