Hur skulle du ställa dig till RT podden och webben om den blev avgiftsbelagd? Tex en prenumerationsavgift på tex 990 per år?
Jag hade inte betalat för det iaf.
Nej det är inte aktuellt.
Nej det skulle jag inte göra.
Skulle bli förvånad om någon svarade ja på den frågan.
Nej, då jag tror att forumet skulle dö.
Ge nu inte Jan några idéer
Tjaa, det är väl redan flera medlemmar som gör det iom Patreon? Redan innan det här forumet så fanns det ju andra trådar fast på patreon istället där man diskuterade ekonomiska frågor.
Inte för forumet…men jag överväger Patreon för att kunna tjäna pengar på saminvesteringar etc. Alltså av rent ekonomiska skäl.
Många pratar om hur givande och värefulla RT är för dem. Om så är fallet, borde många kunna tänka sig betala för något de värderar. Därav inlägget/funderingen från min sida.
Tror du underskattar hur snåla folk är, kanske i detta forum i synnerhet.
Ett problem är väl att många inte inser värdet av RT förrän man är fast. Tröskeln att överhuvudtaget börja lyssna och läsa blir betydligt högre om det är enbart betaltjänst.
Nja, jag tänker väl att det är bra med något slags ”basutbud” utan kostnad, så kan man bli patreonmedlem när man känner att det kan skapa ett mervärde för en.
Kan trygga er i att jag inte tänkt ta betalt varken för forum, podd eller blogg.
Ganska nöjd med hur upplägget är nu. det mesta är gratis, få annonser och de som vill mer kan hänga på Patreon. Men även där är tanken att du ska tjäna på att lägga in pengar, min ambition är att tex bara börstipsen ska göra det till en plusaffär.
Du har råd att vara kaxig Jan . Haha.
. Tack för det
Vill ni hålla materialet gratis för alla och fritt från intressekonflikter så in och donera på patreon
Jag hade nog inte betalat för RT. Men jag har inga problem med att det är annonser på bloggen eller en kort reklam i början på podden.
Nej, jag skulle inte betala för RT.
Jag lyssnar varken på podden eller ser på Youtube, utan jag läser transkriptionen istället.
För mig skulle det vara OK att göra som Kvartal, att man (om jag vill), kan bidra med en mindre summa. Vet att Patreon inte heller kostar så mycket, men jag kanske är super nöjd med det jag redan får, och kan tänka mig att lägga en lite slant på det. Kanske jag hör ett specifikt avsnitt där jag känner “detta kan jag lätt betala 100 kr för” och så kan jag swischa det.
Uppskattar det ni gör !