Charlie Munger har dött idag 28 Nov

Läste precis att Charlie Munger till sist har somnat in, han va Warren Buffets högra hand, filantrop, jurist, har ritat hus och annat. Han har en väldigt bra bok om sina olika tankemodeller för beslutsfattande, hur man ska tänka krring och vända på olika problem - Poor charlies almenack. Han va en av personerna som fick mig att bli intresserad av ekonomi och tillslut hitta hit, men gissar att ni andra i forumet kanske följt honom/Berkshire Hathaway längre än vad jag gjort?

Hur som tror jag världen blir lite fattigare utan honom.

Har editerat lite i rubrik och inlägget nu då CNBC gått ut med nyheten och bekräftat; https://youtu.be/hwazlfagP2M?si=Pyyf0Z6LILseMqxg

8 gillningar

Åh, vad trist. Gillade verkligen honom och hans tankar. :disappointed_relieved:

5 gillningar

Så ledsamt, han var så mysig och klok. :cry:

1 gillning

Ett långt framgångsrikt och vad det verkar lyckligt liv har kommit till ända. 99 år. Respekt. RIP Charlie :heart:

2 gillningar

Tråkigt att höra. Han har inspirerat mig mycket. Bland annat hade han en förmåga att plocka fram själva essensen i en fråga därigenom göra den mycket enklare än den först verkar när man tar hänsyn till allt brus. Något jag försöker ta efter så gott det jag förmår.

1 gillning

Mycket tråkigt, men 99 år det var ej illa pinkat!

34 days short of being a centenarian.

Har kollat lite på årsstämmorna i Berkshire och imponerats över hur pigga och skarpa dessa herrar verkat, trots deras höga ålder. Får ändå glädjas åt att han verkar haft hälsan i behåll och fått pyssla med det han älskat in i det sista! :heart:

Omni har samlat några citat av Munger: Mästaren av oneliners: 10 oförglömliga Munger-citat

Nyckeln till framgång

“Det är så enkelt. Du spenderar mindre än du tjänar. Investerar klokt och undviker giftiga människor och aktiviteter, och försöker fortsätta att lära dig hela livet. Och du skjuter upp mycket tillfredsställelse eftersom du föredrar livet på det sättet. Och om du gör alla dessa saker kan du nästan vara säker på att lyckas. Och om du inte gör allt detta, kommer du att behöva en hel del tur.”

4 gillningar